Publicerad: 2024-11-22
Finsktalande Försäljning- och Servicekoordinator till Huber
HUBER Technology Nordic AB, med filialer i Finland och Norge, är ett helägt dotterbolag till HUBER SE. På huvudkontoret som ligger i Berching (Tyskland) finns en toppmodern produktionsanläggning som tillverkar högkvalitativa produkter för den globala marknaden med hjälp av den senaste design- och tillverkningsteknologin. I Norden arbetar c:a 50 personer inom försäljning, projektledning, installation, service, ekonomi och marknad. Som företagspartner till Svenskt Vatten samt aktiv medlem i Vattenindustrin är vi drivande kring framtidens vattenfrågor. Läs mer på www.hubersverige.se och gå gärna in på You Tube HUBER Technology Nordic - YouTube
ARBETSBESKRIVNING
I din roll som Teknisk Försäljning – och Servicekoordinator på HUBER Technology Nordic AB kommer du att agera som spindeln i nätet både internt som externt. Det är en bred och utmanande roll som innebär att paketera olika lösningar för projekt på den nordiska marknaden. I dina arbetsuppgifter ingår dimensionering, kalkylering, skapande av anbud och offerter, inlämning och uppföljning av anbud, både offentliga upphandlingar och offerter till kommuner/Industri. Du har också kundkontakt med kunder i Finland, som efterfrågar service eller reservdelar. Tillsammans med de finska serviceteknikerna planerar ni kommande servicebesök och följer upp lämnade reservdelsofferter. Du är en drivande och stöttande funktion åt kunder och säljorganisationen. Du har ett nära samarbete med säljare, processdesigningenjörer, projektavdelningen samt service & installationsavdelningen där ni tillsammans tar fram bästa möjliga lösning utifrån projektets förutsättningar. Du arbetar med offerering och orderläggning i olika system och bistår säljare och kunder på den nordiska marknaden på en daglig basis. En viktig del av din tjänst är att utveckla kundrelationerna och komma med förbättringsförslag. Denna roll är en del i vårt Insales team som i dagsläget består av fem personer. Tjänsten är baserad på kontoret i Lindome strax söder om Göteborg, men vi erbjuder möjlighet till ”hybridarbete” om så önskas.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har några års erfarenhet av en liknande befattning där du har fungerat som spindeln i nätet mellan försäljning, teknik, projekt och service. Har du erfarenhet från VA- eller processbranschen är det mycket meriterande, men inget krav. Vidare har du erfarenhet från arbete i CRM och ERP system och tycker om att arbeta i en koordinerande roll med många kontaktytor. Du har mycket goda kunskaper i finska och svenska och är bekväm att kommunicera på engelska som är koncernspråket.
PERSONLIGT
Du tycker om att arbeta i en kombinerad roll som innefattar både teknik och affär. Du tycker om att ha många kontaktytor där du får ta fram lösningar som passar våra kunders behov. Du är socialt begåvad och är duktig på att skapa och bibehålla relationer. Du är noggrann, arbetar strukturerat och förstår vikten av att möta deadlines. Du gillar att uttrycka dig i skrift och har ett säljande språk. Du har ett positivt och enkelt sätt och har förmågan att leverera, men är samtidigt ödmjuk och tycker om att arbeta i team.
VI ERBJUDER
På Huber Sverige får du vara en del av ett innovativt team som utvecklar och implementerar hållbara lösningar för vattenrening och slamhantering. Att arbeta med vattenrening är inte bara ett jobb – det är en möjlighet att göra en konkret skillnad för vår planet och kommande generationer. Vatten är livets grundpelare och vi på Huber erbjuder teknologier som gör det möjligt att effektivt återvinna och rena vatten, samtidigt som vi minskar den negativa miljöpåverkan från industrin och samhället. Hos oss får du inte bara möjlighet att utveckla din egen kompetens inom en snabbt växande bransch, utan också bidra till en renare och mer hållbar värld. Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt team på Huber!
ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering. Ansök på www.yourtalent.se För frågor, kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@yourtalent.se
ARBETSBESKRIVNING
I din roll som Teknisk Försäljning – och Servicekoordinator på HUBER Technology Nordic AB kommer du att agera som spindeln i nätet både internt som externt. Det är en bred och utmanande roll som innebär att paketera olika lösningar för projekt på den nordiska marknaden. I dina arbetsuppgifter ingår dimensionering, kalkylering, skapande av anbud och offerter, inlämning och uppföljning av anbud, både offentliga upphandlingar och offerter till kommuner/Industri. Du har också kundkontakt med kunder i Finland, som efterfrågar service eller reservdelar. Tillsammans med de finska serviceteknikerna planerar ni kommande servicebesök och följer upp lämnade reservdelsofferter. Du är en drivande och stöttande funktion åt kunder och säljorganisationen. Du har ett nära samarbete med säljare, processdesigningenjörer, projektavdelningen samt service & installationsavdelningen där ni tillsammans tar fram bästa möjliga lösning utifrån projektets förutsättningar. Du arbetar med offerering och orderläggning i olika system och bistår säljare och kunder på den nordiska marknaden på en daglig basis. En viktig del av din tjänst är att utveckla kundrelationerna och komma med förbättringsförslag. Denna roll är en del i vårt Insales team som i dagsläget består av fem personer. Tjänsten är baserad på kontoret i Lindome strax söder om Göteborg, men vi erbjuder möjlighet till ”hybridarbete” om så önskas.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har några års erfarenhet av en liknande befattning där du har fungerat som spindeln i nätet mellan försäljning, teknik, projekt och service. Har du erfarenhet från VA- eller processbranschen är det mycket meriterande, men inget krav. Vidare har du erfarenhet från arbete i CRM och ERP system och tycker om att arbeta i en koordinerande roll med många kontaktytor. Du har mycket goda kunskaper i finska och svenska och är bekväm att kommunicera på engelska som är koncernspråket.
PERSONLIGT
Du tycker om att arbeta i en kombinerad roll som innefattar både teknik och affär. Du tycker om att ha många kontaktytor där du får ta fram lösningar som passar våra kunders behov. Du är socialt begåvad och är duktig på att skapa och bibehålla relationer. Du är noggrann, arbetar strukturerat och förstår vikten av att möta deadlines. Du gillar att uttrycka dig i skrift och har ett säljande språk. Du har ett positivt och enkelt sätt och har förmågan att leverera, men är samtidigt ödmjuk och tycker om att arbeta i team.
VI ERBJUDER
På Huber Sverige får du vara en del av ett innovativt team som utvecklar och implementerar hållbara lösningar för vattenrening och slamhantering. Att arbeta med vattenrening är inte bara ett jobb – det är en möjlighet att göra en konkret skillnad för vår planet och kommande generationer. Vatten är livets grundpelare och vi på Huber erbjuder teknologier som gör det möjligt att effektivt återvinna och rena vatten, samtidigt som vi minskar den negativa miljöpåverkan från industrin och samhället. Hos oss får du inte bara möjlighet att utveckla din egen kompetens inom en snabbt växande bransch, utan också bidra till en renare och mer hållbar värld. Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt team på Huber!
ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering. Ansök på www.yourtalent.se För frågor, kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@yourtalent.se