Publicerad: 2024-11-22
Bemanningsadministratör till Socialförvaltningen
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.
Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
ARBETSUPPGIFTER
Vi på Kompetens & Resursenheten behöver utöka vårt arbetslag med nya kollegor, detta då vi står inför större förändringar som innebär att vi i framtiden ska arbeta över förvaltningarna vad gäller tillsättningen av timvikarier.
I dagsläget arbetar man för socialförvaltningen mot vård & omsorg.
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för bemanningsplaneringen av tillfällig personal inom yrkesgrupperna som arbetar närmast brukare inom äldreomsorgen, funktionsstöd och socialpsykiatrin.
Arbetet innebär att säkerställa att rätt kompetens finns för att nå verksamheternas mål och tillgodose dess behov på kort och lång sikt.
Det sker genom:
• Tillsättning av korttidsvakanser med stöd av Time Care Pool
• Kontinuerlig dialog med enhetschefer, planerare och medarbetare på enheterna
• Uppföljning av timanställda medarbetares kompetens, prestation och utveckling
• Uppföljning och utveckling av timanställda medarbetares arbetsmiljö
• Administrativa arbetsuppgifter
• Planera och genomföra kompetensutvecklande insatser för timanställda
Arbetet är förlagt i form av dagtjänstgöring med varierande tider mellan kl. 06.30 16.45.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs det att du har tidigare erfarenhet av bemanningsplanering eller andra arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga, samt att du har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift.
Du har goda IT-kunskaper, då vi arbetar aktivt med digitala verktyg och IT-stöd i bemanningsarbetet.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg.
Du som söker skall ha följande kompetenser:
• Stresstålig och flexibel
• Noggrann och ansvarstagande
• Administrativ förmåga
• Professionellt förhållningssätt
• Serviceinriktad
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Av antalet utannonserade tjänster är 1 tillsvidaretjänst samt 1 vikariat t.om 31/8 med eventuell förlängning.
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
ARBETSUPPGIFTER
Vi på Kompetens & Resursenheten behöver utöka vårt arbetslag med nya kollegor, detta då vi står inför större förändringar som innebär att vi i framtiden ska arbeta över förvaltningarna vad gäller tillsättningen av timvikarier.
I dagsläget arbetar man för socialförvaltningen mot vård & omsorg.
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för bemanningsplaneringen av tillfällig personal inom yrkesgrupperna som arbetar närmast brukare inom äldreomsorgen, funktionsstöd och socialpsykiatrin.
Arbetet innebär att säkerställa att rätt kompetens finns för att nå verksamheternas mål och tillgodose dess behov på kort och lång sikt.
Det sker genom:
• Tillsättning av korttidsvakanser med stöd av Time Care Pool
• Kontinuerlig dialog med enhetschefer, planerare och medarbetare på enheterna
• Uppföljning av timanställda medarbetares kompetens, prestation och utveckling
• Uppföljning och utveckling av timanställda medarbetares arbetsmiljö
• Administrativa arbetsuppgifter
• Planera och genomföra kompetensutvecklande insatser för timanställda
Arbetet är förlagt i form av dagtjänstgöring med varierande tider mellan kl. 06.30 16.45.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs det att du har tidigare erfarenhet av bemanningsplanering eller andra arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga, samt att du har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift.
Du har goda IT-kunskaper, då vi arbetar aktivt med digitala verktyg och IT-stöd i bemanningsarbetet.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg.
Du som söker skall ha följande kompetenser:
• Stresstålig och flexibel
• Noggrann och ansvarstagande
• Administrativ förmåga
• Professionellt förhållningssätt
• Serviceinriktad
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Av antalet utannonserade tjänster är 1 tillsvidaretjänst samt 1 vikariat t.om 31/8 med eventuell förlängning.
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.