Publicerad: 2024-11-23
Junior First Line Support till Netnod
Är du tekniskt intresserad och vill arbeta i Internets kärna? Netnod söker nu en Junior First Line Support där du har chansen att vara med och bygga upp deras nya Supportfunktion och bidra till att säkerställa en stabil och säker internetinfrastruktur och stöd till Netnods kunder. Skicka in din ansökan omgående, vi rekryterar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Som Junior First Line Support på Netnod blir du en viktig del av deras nya Supportfunktion, du och ditt team kommer vara den primära kontaktpunkten för kundärenden, övervaka tjänster och system samt stödja driftverksamheten. I rollen kommer du löpande hantera supportärenden, ta fram och underhålla dokumentation för bland annat användande av deras tjänster och system, felsökningsmanualer för tjänster och produkter samt ge teknisk support till externa och interna kunder.
"Vi är experter. Våra tjänster är robusta och vårt mål är att bidra till bästa tänkbara Internet" , Netnod arbetar ständigt för att hjälpa samhället genom att säkerställa ett öppet, säkert och robust Internet och dem delar med sig av sin kunskap och sina insikter och levererar trygga lösningar.
Du erbjuds
- En möjlighet att arbeta på nordens största leverantör av DNS-tjänster som även tillhandahåller tjänsterna på global nivå.
- Chansen att arbeta på ett företag med seniora och kompetenta kollegor, med samhällsviktig kritisk infrastruktur för att internet ska fungera.
- Möjligheten att ta ditt första kliv ut på IT-marknaden, samarbeta i ett engagerat team och utveckla din kompetens inom IT.
- Tillfälle att utöka ditt kontaktnät och öka chansen till nya karriärmöjligheter samt en engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Som del av First Line Support-teamet kommer du och dina kollegor supportera Netnods fyra ben, Internetknutpunkter, DNS tjänster, Tid- och synkronisering samt Säkerhet för ett stabilt och tryggt internet.
Teamet kommer långsiktigt hantera kundintegrationerna, ge användarsupport över mejl och chatt samt övervaka system och eskalera vid behov.
* Primär kontaktpunkt för kundsupportärenden, både internt och externt
* Felsökning, teknisk support eskalering av kundärenden
* Övervakning av tjänster och daglig drift, samt medverka till utveckling och automatisering av Netnods produkter, system och verktyg
* Dokumentation av ärenden och incidenter, skapande av instruktioner och rutiner samt underhålla dokumentation
* Framtagandee och underhåll av kunskapsdatabasen för tjänster samt bidra till intern kunskapsöverföring
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som brinner för teknik och vill utvecklas inom internetbranschen. Du kommer få chansen att bidra till Netnods arbete med DNS-tjänster och internetknutpunkter som är avgörande för Internets funktion. Därför söker vi dig som drivs av att ha ett samhällsviktigt arbete, som är nyfiken och tar ägandeskap för att lära sig nya saker och söka information samt trivs av att samarbeta i team. Vi ser att du har en stark vilja att hjälpa användarna och bidra till förbättring av Netnods tjänster och system.
* Du är flytande i Svenska och Engelska i tal och skrift, detta då det interna arbetsspråket är på svenska men även då många av kunderna och användarna är engelskspråkiga.
* Du har studerat en relevant Högskole- eller Universitetsutbildning inom IT
* Vi ser att du är i början av din IT-karriär och har ett mycket starkt tekniskt intresse
* Du har goda kunskaper i Unix/Linux miljö, nätverk samt DNS
* Du har mycket god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp
* Du har en hög problemlösande förmåga och hög personlig mognad
* Körkort B
Det är meriterande om du har
- Tekniska Hobbyprojekt
- Du har erfarenhet av att arbeta i team, förslagsvis på en servicedesk/helpdesk eller kopplat till teknik.
- Skickar in en motivering eller personligtbrev där du belyser ditt intresse för tjänsten och bolaget.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. All hantering av kandidater är via Academic Work.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Netnod är en ledande aktör inom Internetinfrastruktur med rykte för pålitliga och innovativa tjänster. Deras team, baserat i Solna, Stockholm, arbetar för att säkra och förbättra internetanslutningen i Norden och globalt. Netnod erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med fokus på balans mellan arbete och privatliv, samt förmåner som privat sjukvård, sex veckors semester och förmånlig pension. Läs mer HÄR.
OM TJÄNSTEN
Som Junior First Line Support på Netnod blir du en viktig del av deras nya Supportfunktion, du och ditt team kommer vara den primära kontaktpunkten för kundärenden, övervaka tjänster och system samt stödja driftverksamheten. I rollen kommer du löpande hantera supportärenden, ta fram och underhålla dokumentation för bland annat användande av deras tjänster och system, felsökningsmanualer för tjänster och produkter samt ge teknisk support till externa och interna kunder.
"Vi är experter. Våra tjänster är robusta och vårt mål är att bidra till bästa tänkbara Internet" , Netnod arbetar ständigt för att hjälpa samhället genom att säkerställa ett öppet, säkert och robust Internet och dem delar med sig av sin kunskap och sina insikter och levererar trygga lösningar.
Du erbjuds
- En möjlighet att arbeta på nordens största leverantör av DNS-tjänster som även tillhandahåller tjänsterna på global nivå.
- Chansen att arbeta på ett företag med seniora och kompetenta kollegor, med samhällsviktig kritisk infrastruktur för att internet ska fungera.
- Möjligheten att ta ditt första kliv ut på IT-marknaden, samarbeta i ett engagerat team och utveckla din kompetens inom IT.
- Tillfälle att utöka ditt kontaktnät och öka chansen till nya karriärmöjligheter samt en engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Som del av First Line Support-teamet kommer du och dina kollegor supportera Netnods fyra ben, Internetknutpunkter, DNS tjänster, Tid- och synkronisering samt Säkerhet för ett stabilt och tryggt internet.
Teamet kommer långsiktigt hantera kundintegrationerna, ge användarsupport över mejl och chatt samt övervaka system och eskalera vid behov.
* Primär kontaktpunkt för kundsupportärenden, både internt och externt
* Felsökning, teknisk support eskalering av kundärenden
* Övervakning av tjänster och daglig drift, samt medverka till utveckling och automatisering av Netnods produkter, system och verktyg
* Dokumentation av ärenden och incidenter, skapande av instruktioner och rutiner samt underhålla dokumentation
* Framtagandee och underhåll av kunskapsdatabasen för tjänster samt bidra till intern kunskapsöverföring
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som brinner för teknik och vill utvecklas inom internetbranschen. Du kommer få chansen att bidra till Netnods arbete med DNS-tjänster och internetknutpunkter som är avgörande för Internets funktion. Därför söker vi dig som drivs av att ha ett samhällsviktigt arbete, som är nyfiken och tar ägandeskap för att lära sig nya saker och söka information samt trivs av att samarbeta i team. Vi ser att du har en stark vilja att hjälpa användarna och bidra till förbättring av Netnods tjänster och system.
* Du är flytande i Svenska och Engelska i tal och skrift, detta då det interna arbetsspråket är på svenska men även då många av kunderna och användarna är engelskspråkiga.
* Du har studerat en relevant Högskole- eller Universitetsutbildning inom IT
* Vi ser att du är i början av din IT-karriär och har ett mycket starkt tekniskt intresse
* Du har goda kunskaper i Unix/Linux miljö, nätverk samt DNS
* Du har mycket god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp
* Du har en hög problemlösande förmåga och hög personlig mognad
* Körkort B
Det är meriterande om du har
- Tekniska Hobbyprojekt
- Du har erfarenhet av att arbeta i team, förslagsvis på en servicedesk/helpdesk eller kopplat till teknik.
- Skickar in en motivering eller personligtbrev där du belyser ditt intresse för tjänsten och bolaget.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. All hantering av kandidater är via Academic Work.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Netnod är en ledande aktör inom Internetinfrastruktur med rykte för pålitliga och innovativa tjänster. Deras team, baserat i Solna, Stockholm, arbetar för att säkra och förbättra internetanslutningen i Norden och globalt. Netnod erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med fokus på balans mellan arbete och privatliv, samt förmåner som privat sjukvård, sex veckors semester och förmånlig pension. Läs mer HÄR.