Publicerad: 2024-11-23
Customer Care Manager till Samsung!
Är du en erfaren ledare med kundfokus och vilja att utveckla kundupplevelser? Academic Work söker en Kundservicechef till Samsung för att leda deras Kundserviceteam i en dynamisk miljö och skapa förstklassiga upplevelser för kunder.
OM TJÄNSTEN
I rollen som Customer Care Manager hos Samsung blir du ansvarig för att leda och utveckla Kundserviceteamet. Din huvuduppgift är att säkerställa en högkvalitativ kundupplevelse genom att hantera eskalerade kundärenden, analysera insikter och implementera förbättringar. Du arbetar strategiskt för att utveckla processer och operativt för att driva förändringar som stärker kundresan.
Du kommer att vara en nyckelperson i att forma kundsupportens framtid och arbetar nära både interna och externa intressenter för att säkerställa långsiktiga lösningar.
Du erbjuds
- Ett långsiktigt uppdrag hos Samsung via oss på Academic Work
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Leda och utveckla Samsungs Kundserviceteam och säkerställa hög servicekvalitet.
* Analysera eskalerade kundärenden och dela insikter med relevanta intressenter.
* Identifiera och implementera förbättringar i processer för att optimera kundupplevelsen.
* Hantera ärenden kopplade till produktansvar, försäkringar och konsumentlagstiftning.
* Säkerställa datadriven beslutsfattning och rapportera regelbundet insikter och resultat till ledningen.
* Övervaka kostnader och budget kopplat till kundärenden.
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 5 års erfarenhet av att leda team, gärna inom konsumentelektronik eller liknande sektorer.
- Har god förståelse för konsumentlagstiftning och erfarenhet av att hantera försäkrings- och regressärenden.
- Har starka analytiska färdigheter och erfarenhet av att arbeta datadrivet.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift, då båda språken används i ditt dagliga arbete
Det är meriterande om du har
- Kunskaper i ytterligare ett nordiskt språk.
- Erfarenhet av att arbeta med förbättringsprocesser och utveckling av kundsupport.
- Erfarenhet av att arbetat i en global organisation
Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och har en stark förmåga att leda och inspirera team. Du trivs i en snabb och dynamisk miljö och har en positiv inställning till förändring och förbättringsarbete. Din förmåga att samarbeta och kommunicera på alla nivåer gör att du framgångsrikt kan driva projekt och förändringar.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
OM TJÄNSTEN
I rollen som Customer Care Manager hos Samsung blir du ansvarig för att leda och utveckla Kundserviceteamet. Din huvuduppgift är att säkerställa en högkvalitativ kundupplevelse genom att hantera eskalerade kundärenden, analysera insikter och implementera förbättringar. Du arbetar strategiskt för att utveckla processer och operativt för att driva förändringar som stärker kundresan.
Du kommer att vara en nyckelperson i att forma kundsupportens framtid och arbetar nära både interna och externa intressenter för att säkerställa långsiktiga lösningar.
Du erbjuds
- Ett långsiktigt uppdrag hos Samsung via oss på Academic Work
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Leda och utveckla Samsungs Kundserviceteam och säkerställa hög servicekvalitet.
* Analysera eskalerade kundärenden och dela insikter med relevanta intressenter.
* Identifiera och implementera förbättringar i processer för att optimera kundupplevelsen.
* Hantera ärenden kopplade till produktansvar, försäkringar och konsumentlagstiftning.
* Säkerställa datadriven beslutsfattning och rapportera regelbundet insikter och resultat till ledningen.
* Övervaka kostnader och budget kopplat till kundärenden.
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 5 års erfarenhet av att leda team, gärna inom konsumentelektronik eller liknande sektorer.
- Har god förståelse för konsumentlagstiftning och erfarenhet av att hantera försäkrings- och regressärenden.
- Har starka analytiska färdigheter och erfarenhet av att arbeta datadrivet.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift, då båda språken används i ditt dagliga arbete
Det är meriterande om du har
- Kunskaper i ytterligare ett nordiskt språk.
- Erfarenhet av att arbeta med förbättringsprocesser och utveckling av kundsupport.
- Erfarenhet av att arbetat i en global organisation
Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och har en stark förmåga att leda och inspirera team. Du trivs i en snabb och dynamisk miljö och har en positiv inställning till förändring och förbättringsarbete. Din förmåga att samarbeta och kommunicera på alla nivåer gör att du framgångsrikt kan driva projekt och förändringar.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.