Publicerad: 2024-11-25
Strategisk Entreprenadinköpare
Åt vår kund söker vi en Strategisk Entreprenadinköpare
Uppdragsbeskrivning
Som strategisk inköpare kommer du bland annat att utarbeta upphandlingsstrategier, förfrågningsunderlag och avtal, utvärdera anbud, förhandla med leverantörer, förvalta kontrakt och arbeta löpande med leverantörsutveckling. Du kommer driva upphandlingar inom ledningsbyggnation där arbetet sker tvärfunktionellt med många interna och externa kontaktytor. Arbetet utförs i nära samarbete med tekniker och projektledare inom kundens nätutbyggnadsorganisation, övriga medarbetare på inköpsenheten samt leverantörsmarknaden.
Arbetet kan även omfatta deltagande i verksamhetsutveckling och generella inköpsaktiviteter som strategimotor. Upphandlingar hos kunden genomförs enligt LUF, Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna.
Arbetsuppgifter
- Rollen innebär ett tvärfunktionellt och nära samarbete med den interna beställaren, projektledaren för projektet, teknikspecialister, ansvarig för hållbarhetsfrågor samt juridiska rådgivare.
- Som inköpare driver du upphandlingsprocessen i de projekt du ansvarar över. Du arbetar närmast dina projektgrupper, men har även stöd hos dina inköpskollegor.
- Du förväntas bidra till det strategiska kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig.
Obligatoriska krav
- Akademisk examen (civilingenjör, civilekonom, jurist), eller minst 15 års arbetslivserfarenhet inom bygg- och anläggningsbranschen.
- Minst 10 års erfarenhet av strategiskt inköp eller upphandling från bygg-, anläggning, verkstads-, elkraft-, energi eller IT/ telecomindustrin.
- Minst 3 års erfarenhet av offentlig upphandling och LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare.
- Minst 3 års erfarenhet av upphandlingar inom entreprenad som inköpare (ABT, AB04)
Mervärdeskrav
- Minst 3 års dokumenterad praktisk erfarenhet av elkraft-, energibranschen
- Dokumenterad erfarenhet av upphandling av Ledningsentreprenader
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med kvalificeringssystem av entreprenörer enligt LUF
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.