Publicerad: 2024-11-25
Inköpsassistent till Åhléns Mode Varumärken
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter samt lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och med omtanke som drivkraft vill vi på så sätt förenkla, förbättra och förgylla våra kunders vardag. Nu söker vi en Inköpsassistent för externa Varumärken till vårt affärsområde Mode.
Vi erbjuder dig
Som Inköpsassistent stöttar du Produktchefen i det dagliga inköpsarbetet. Du får stort eget ansvar och ansvarar för att artikeldatabasen och bidrar till att generera insikter för utvärdering och analys av försäljningen för att utveckla Åhléns framtida sortiment.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Hantering av masterdata / artikelregistrering,
- Säkerställa större prisjusteringar, utgångsmarkeringar, rea
och säsongskodningar
- Säkerställa god kommunikation med leverantörer och varuhus
- Delta i arbetet med e-handel och andra
marknadsföringskampanjer vad gäller fotoprover, bilder och produkttexter
- Stötta produktchefer med kvalitetssäkring och
korrekturläsning, för att säkerställa att samtliga kampanjer når en hög
standard
- Leverensbevakning
Vem är du?
För att lyckas i tjänsten behöver du ha förmågan att hantera stora mängder data och en händelsestyrd vardag. Du är flexibel och har en god kommunikativ förmåga. Du har ett stort intresse för mode och detaljhandeln. Du är organiserad, stresstålig och har förmågan att få saker gjorda. Du är bra på att samarbeta och är lösningsorienterad. Till oss tar du med dig:
- Utbildning inom Inköp eller Ekonomi
- Erfarenhet av inköpsarbete, gärna inom detaljhandel och/eller inköp av varumärken
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss i så snart som möjligt och du är placerad på Åhléns huvudkontor beläget en promenad från Odenplan i centrala Stockholm.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!
Som Inköpsassistent på Åhéns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.
www.ahlens.se
Vi erbjuder dig
Som Inköpsassistent stöttar du Produktchefen i det dagliga inköpsarbetet. Du får stort eget ansvar och ansvarar för att artikeldatabasen och bidrar till att generera insikter för utvärdering och analys av försäljningen för att utveckla Åhléns framtida sortiment.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Hantering av masterdata / artikelregistrering,
- Säkerställa större prisjusteringar, utgångsmarkeringar, rea
och säsongskodningar
- Säkerställa god kommunikation med leverantörer och varuhus
- Delta i arbetet med e-handel och andra
marknadsföringskampanjer vad gäller fotoprover, bilder och produkttexter
- Stötta produktchefer med kvalitetssäkring och
korrekturläsning, för att säkerställa att samtliga kampanjer når en hög
standard
- Leverensbevakning
Vem är du?
För att lyckas i tjänsten behöver du ha förmågan att hantera stora mängder data och en händelsestyrd vardag. Du är flexibel och har en god kommunikativ förmåga. Du har ett stort intresse för mode och detaljhandeln. Du är organiserad, stresstålig och har förmågan att få saker gjorda. Du är bra på att samarbeta och är lösningsorienterad. Till oss tar du med dig:
- Utbildning inom Inköp eller Ekonomi
- Erfarenhet av inköpsarbete, gärna inom detaljhandel och/eller inköp av varumärken
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss i så snart som möjligt och du är placerad på Åhléns huvudkontor beläget en promenad från Odenplan i centrala Stockholm.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!
Som Inköpsassistent på Åhéns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.
www.ahlens.se