Publicerad: 2024-11-25
Team Leader till vår kund i Eskilstuna
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se
Dina arbetsuppgifter
Som team leader inom e-handel handlar det mycket om att vara en närvarande och stöttande ledare.
Du får leda, coacha och motivera ditt team, samtidigt som du planerar och fördelar arbetsuppgifterna på ett sätt som gör att allt flyter på smidigt.
Regelbundna möten och individuella samtal är viktiga för att ge feedback, sätta mål och skapa en positiv arbetsmiljö. Dessutom ser du till att nya medarbetare får en bra start genom att identifiera utbildningsbehov och arrangera introduktioner eller vidareutbildningar.
På ett mer strategiskt plan bidrar du till att utveckla rutiner och processer som gör att kundupplevelsen blir ännu bättre. Samarbete med andra avdelningar är också en viktig del, för att skapa en effektiv helhet.
Du är med och planerar samt implementerar nya strategier eller verktyg som kan förenkla arbetet.
Det kan även bli aktuellt att stödja teamet genom att aktivt ta del i det dagliga arbetet, vilket innebär att hantera ärenden operativt och arbeta mer hands-on för att säkerställa att verksamheten flyter på smidigt.
Rollen handlar inte bara om att vara rådgivare vid komplexa ärenden, utan att man även tar på sig ansvaret att direkt hantera dem själv.
Din profil
Vi söker dig som brinner för att coacha och utveckla personal, samtidigt som du har en analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. I rollen kommer du ha möjlighet att bidra till att förbättra processer och höja kvalitén inom kundservice, med kunden alltid i centrum.
Vi ser att du har minst en avslutad gymnasieutbildning, och tidigare arbetat i en ledande roll inom kundservice eller liknande, gärna med fokus på processoptimering och kvalitetsarbete.
Har du dessutom utbildning eller certifiering inom GDPR och datasäkerhet är det en stor fördel.
Du har coachat och utvecklat personal för att förbättra prestation och kvalitet.
Som person är du flexibel och kan snabbt anpassa dig efter förändrade behov.
Du är skicklig på att planera och organisera det dagliga arbetet för att optimera teamets prestation och flöde. Du är också analytisk och ser möjligheter till förbättring, samtidigt som du har lätt för att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer.
Ansökan
Har du läst det här och känt att du är perfekt för rollen? Vad kul, då vill vi gärna veta mer om dig! Skicka in din ansökan på vår hemsida www.clockworkpeople.se. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Beatrice Lindgren Thalén på beatrice.lindgren.thalen@clwork.se
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se
Dina arbetsuppgifter
Som team leader inom e-handel handlar det mycket om att vara en närvarande och stöttande ledare.
Du får leda, coacha och motivera ditt team, samtidigt som du planerar och fördelar arbetsuppgifterna på ett sätt som gör att allt flyter på smidigt.
Regelbundna möten och individuella samtal är viktiga för att ge feedback, sätta mål och skapa en positiv arbetsmiljö. Dessutom ser du till att nya medarbetare får en bra start genom att identifiera utbildningsbehov och arrangera introduktioner eller vidareutbildningar.
På ett mer strategiskt plan bidrar du till att utveckla rutiner och processer som gör att kundupplevelsen blir ännu bättre. Samarbete med andra avdelningar är också en viktig del, för att skapa en effektiv helhet.
Du är med och planerar samt implementerar nya strategier eller verktyg som kan förenkla arbetet.
Det kan även bli aktuellt att stödja teamet genom att aktivt ta del i det dagliga arbetet, vilket innebär att hantera ärenden operativt och arbeta mer hands-on för att säkerställa att verksamheten flyter på smidigt.
Rollen handlar inte bara om att vara rådgivare vid komplexa ärenden, utan att man även tar på sig ansvaret att direkt hantera dem själv.
Din profil
Vi söker dig som brinner för att coacha och utveckla personal, samtidigt som du har en analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. I rollen kommer du ha möjlighet att bidra till att förbättra processer och höja kvalitén inom kundservice, med kunden alltid i centrum.
Vi ser att du har minst en avslutad gymnasieutbildning, och tidigare arbetat i en ledande roll inom kundservice eller liknande, gärna med fokus på processoptimering och kvalitetsarbete.
Har du dessutom utbildning eller certifiering inom GDPR och datasäkerhet är det en stor fördel.
Du har coachat och utvecklat personal för att förbättra prestation och kvalitet.
Som person är du flexibel och kan snabbt anpassa dig efter förändrade behov.
Du är skicklig på att planera och organisera det dagliga arbetet för att optimera teamets prestation och flöde. Du är också analytisk och ser möjligheter till förbättring, samtidigt som du har lätt för att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer.
Ansökan
Har du läst det här och känt att du är perfekt för rollen? Vad kul, då vill vi gärna veta mer om dig! Skicka in din ansökan på vår hemsida www.clockworkpeople.se. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Beatrice Lindgren Thalén på beatrice.lindgren.thalen@clwork.se