Publicerad: 2024-11-26
Recruitment & Consultant Manager Assistant till A-hub!
A-hub öppnade i Linköping för snart tre år sedan och har sedan dess haft en spännande ochutvecklande tid som möjliggjort att vi vuxit både som personer och som företag.
Vi har över 30 års gemensam erfarenhet från branschen och arbetsmarknaden i Östergötland. Tillsammans har vi haft modet att anta utmaningar med tilltro och samtidigt levererat mycket goda resultat. Vi är ett team som kantas av vår egen unika kultur av öppenhjärtlig omtanke, glädje och särskiljande kompetens. Vi är ett gäng som vågar utmana, både varandra och valda sanningar. Vi tror också att det är just det som tilltalar dig – att våga det andra räds och se styrkan i varje individs kraft!
Vi är nu på jakt efter vår nästa stjärna som vill utvecklas inom rekrytering i en deltids-roll som Recruitment & Consultant Manager Assistant. Perfekt för dig som studerar och vill ha ett extrajobb därdu stöttar i rekryteringsprocessens alla delar.
OM TJÄNSTENA-hub Östergötland är en del av A-hub Group som består av sju lokala hubbar runtom i Sverige.Som Recruitment & Consultant Manager Assistent på A-hub kommer du att jobba med rekryteringsprocessens samtliga delar,såsom exempelvis:
- Annonsskrivning/administration
- Search i interna och externa kanaler
- Granskning och urval av ansökningar
- Telefonavstämningar och intervjuer med kandidater
- Referenstagning
Du erbjuds stor flexibilitet och eget ansvar i rollen där vår ambition är att det ska passa din livssituation på bästa sätt i samband med dina studier. En riktlinje är att vi gärna ser att du har möjlighet att arbeta ca 16 timmar/vecka samt merparten av timmarna under kontorstid.
Josefin har rollen som Recruitment & Consultant Manager Assistant idag!
"I rollen som rekryteringsassistent på A-hub är jag en del av ett varmt team med högt i tak. I min roll får jag vara med och bidra i alla delar av rekryteringsprocessen, där jag också erbjuds både variation och flexibilitet. Detta är en perfekt roll för att få testa på rekryteringsbranschen, på köpet får du dessutom ta del av en trygg och härlig gemenskap!"
VEM ÄR DU?- Du studerar en relevant utbildning för tjänsten, exempelvis HR, beteendevetare eller motsvarande på universitet/högskola och har minst ett år kvar till examen.
- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
- Det är meriterande om du har tidigare relevant arbetslivserfarenhet exempelvis inom rekrytering/bemanning.
Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollenser viatt du är:
- Självgående och ansvarstagande - du kan själv ta nödvändiga beslut och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
- Resultatinriktad och ihärdig - Du triggas av en utmaning och ger inte upp i första taget!
- Orädd - Du räds inte att kastas ut i nya områden och arbetsuppgifter.
- Initiativtagande - Du är den som alltid tar action helt enkelt!
En spännande och utvecklande tjänst där du får möjligheten att vara en viktig del i bolagets tillväxt tillsammans med ett lag av erfarna och hungriga kollegor. Vi är en modern och nytänkande organisation med högt i tak, hög ambitionsnivå och en kultur som andas framåtanda och utveckling.
Vi erbjuder verktyg och förutsättningar för yrkesmässig och personlig utveckling då vi ser detta som en förutsättning för att kunna nå den absoluta toppen i branschen.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTENStart: Enligt överenskommelse
Omfattning:Cirka 16 timmar/vecka eller enligt överenskommelse
Placering: Linköping
Lön: Timbaserad