Publicerad: 2024-11-26
Supporttekniker till IT-företag
Om tjänsten
Som supporttekniker ansvarar du för att ge bästa möjliga tekniska support till företagets avtalskunder. Du kommer att hjälpa till med installation och koordinera utbyten av hårdvara. Arbetsuppgifterna varierar och inkluderar support av företagets applikationer, IT-system, datorer och kringutrustning. Du hanterar ärenden via telefon, e-post och fjärrstyrning, vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga för att hjälpa användarna effektivt.
Du kommer att arbeta i ett team med andra supporttekniker, där ni tillsammans arbetar för att ge bästa service och lösningar till kunderna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära:
• Hantera inkommande ärenden via telefon och e-post
• Konfigurera och felsöka hårdvara
• Erbjuda teknisk support för programvara och IT-system
• Ge kundservice och säkerställa hög kundnöjdhet
Om dig
Vi söker dig som har ett starkt intresse för kundservice och IT. Du har troligtvis en gymnasial utbildning inom IT, teknik eller motsvarande erfarenhet. Du har grundläggande kunskaper inom Active Directory, Azure och O365 och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Tidigare erfarenhet inom IT-support, felsökning och kunskaper om ITIL är meriterande.
Som person är du lösningsorienterad, analytisk och har en naturlig förmåga att kommunicera och samarbeta. Du är serviceinriktad, strukturerad och har en god förmåga att organisera ditt arbete samt prioritera rätt.
Viktigt för tjänsten är:
• Serviceorientering och problemlösningsförmåga
• Förmåga att kommunicera och prioritera
• Engagemang och självständighet i arbetsuppgifter
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Sofi Nordström via sofi.nordstrom@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Som supporttekniker ansvarar du för att ge bästa möjliga tekniska support till företagets avtalskunder. Du kommer att hjälpa till med installation och koordinera utbyten av hårdvara. Arbetsuppgifterna varierar och inkluderar support av företagets applikationer, IT-system, datorer och kringutrustning. Du hanterar ärenden via telefon, e-post och fjärrstyrning, vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga för att hjälpa användarna effektivt.
Du kommer att arbeta i ett team med andra supporttekniker, där ni tillsammans arbetar för att ge bästa service och lösningar till kunderna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära:
• Hantera inkommande ärenden via telefon och e-post
• Konfigurera och felsöka hårdvara
• Erbjuda teknisk support för programvara och IT-system
• Ge kundservice och säkerställa hög kundnöjdhet
Om dig
Vi söker dig som har ett starkt intresse för kundservice och IT. Du har troligtvis en gymnasial utbildning inom IT, teknik eller motsvarande erfarenhet. Du har grundläggande kunskaper inom Active Directory, Azure och O365 och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Tidigare erfarenhet inom IT-support, felsökning och kunskaper om ITIL är meriterande.
Som person är du lösningsorienterad, analytisk och har en naturlig förmåga att kommunicera och samarbeta. Du är serviceinriktad, strukturerad och har en god förmåga att organisera ditt arbete samt prioritera rätt.
Viktigt för tjänsten är:
• Serviceorientering och problemlösningsförmåga
• Förmåga att kommunicera och prioritera
• Engagemang och självständighet i arbetsuppgifter
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Sofi Nordström via sofi.nordstrom@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!