Publicerad: 2024-11-27
Utveckla din IT-karriär hos Centric!
Vi söker engagerade supporttekniker till flera av våra kunder. Har du tidigare arbetat något år inom IT eller är du nyexaminerad från gymnasiet med erfarenhet av praktik inom IT och nu redo att komma ut i arbetslivet? Är du som person serviceinriktad, gillar att vara social i arbetet och har ett stort intresse för IT, datorer och nätverk? Då är du av stort intresse för oss!
När du anställs hos oss ser vi en långsiktighet hos dig, vilket innebär att du kommer axla flera olika uppdrag hos oss. När du väl har arbetat hos oss på Centric i 2-3 år har du möjligheten att växa och ta ytterligare ett steg i din yrkeskarriär tillsammans med oss.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Du kommer att inta rollen som first line supporttekniker tillsammans med ett team. Som supporttekniker arbetar du med både mail och telefonkommunikation. I rollen ingår det även att registrera samt ta emot inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du kommer bland annat att hantera användare i Active Directory och Microsoft 365 samt ge support via fjärrstyrning.
Din profil och kvalifikationen
Som person ser vi att du är social, lösningsorienterad och har ett genuint intresse för teknik. Du är självgående och tar egna initiativ samt vill ständigt utvecklas. Du motiveras av att ge bra service och har en god kommunikativ förmåga. Du talar och skriver svenska och engelska flytande.
Krav:
-
Minst 6 månaders erfarenhet av praktisk IT-support
-
Gått IT-gymnasium eller kurser inom IT
-
God känsla för service
-
God teknisk kunskap
Meriterande
-
Active Directory
-
Office 365
-
Microsoft 365
-
Windows operativsystem
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emelie Flood på tfn: 0734-159378 eller emelie.flood@centric.eu.
När du anställs hos oss ser vi en långsiktighet hos dig, vilket innebär att du kommer axla flera olika uppdrag hos oss. När du väl har arbetat hos oss på Centric i 2-3 år har du möjligheten att växa och ta ytterligare ett steg i din yrkeskarriär tillsammans med oss.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Du kommer att inta rollen som first line supporttekniker tillsammans med ett team. Som supporttekniker arbetar du med både mail och telefonkommunikation. I rollen ingår det även att registrera samt ta emot inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du kommer bland annat att hantera användare i Active Directory och Microsoft 365 samt ge support via fjärrstyrning.
Din profil och kvalifikationen
Som person ser vi att du är social, lösningsorienterad och har ett genuint intresse för teknik. Du är självgående och tar egna initiativ samt vill ständigt utvecklas. Du motiveras av att ge bra service och har en god kommunikativ förmåga. Du talar och skriver svenska och engelska flytande.
Krav:
-
Minst 6 månaders erfarenhet av praktisk IT-support
-
Gått IT-gymnasium eller kurser inom IT
-
God känsla för service
-
God teknisk kunskap
Meriterande
-
Active Directory
-
Office 365
-
Microsoft 365
-
Windows operativsystem
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emelie Flood på tfn: 0734-159378 eller emelie.flood@centric.eu.