Publicerad: 2024-11-28
Säljare och Affärsområdeschef till Tengella
Vi söker en driven, säljande och affärsinriktad ledare som vill bygga upp och driva ett nytt affärsområde från ax till limpa och bidra till Tengellas spännande tillväxtresa! Har du gedigen erfarenhet i relevant bransch och har en driven personlighet är det dig vi söker. Varmt välkommen med din ansökan.
OM TJÄNSTEN
Tengella AB rekryterar nu en operativ säljande Affärsområdeschef till nytt affärsområde inom verksamheten i Gävle. Tengella är ett extremt snabbväxande, framgångsrikt och lönsamt mjukvaruföretag med huvudkontor i centrala Gävle. Vi utvecklar och säljer ett fullstort affärssystem, Tengella, med moduler från kund- och uppdragshantering till schemaläggning, lönehantering och fakturering. Tengella är ledande i Sverige och har den största marknadsandelen inom sin nisch. Företaget växer kraftigt och har i dagsläget 18 anställda bestående av ledning, utvecklare, säljare och customer success- samt supportavdelning, vilka arbetar i nära samarbete med att underhålla, vidareutveckla och leverera detta webbaserade affärssystem.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Tengella AB söker nu en driven, entusiasmerande, säljande och affärsinriktad ledare som vill bygga upp och driva ett nytt affärsområde från ax till limpa och bidra till vår spännande tillväxtresa!
I rollen som Affärsområdeschef i bolaget så kommer du att starta upp, leda och utveckla det nya affärsområdet mot en stark tillväxt och nå uppsatta mål. Vi ser att du har goda kunskaper samt erfarenhet av framgångsrik försäljning, förhandling, affärsutveckling och är en sann entreprenörsperson med ett starkt driv, målinriktad och hög ansvarskänsla.
Du kommer bidra till att starta upp och utveckla försäljningen inom det nya affärsområdet där du främst själv aktivt kommer bedriva försäljningen samt identifiera nya affärsmöjligheter.
Du kommer tillsammans med Produktchef och Platschef ansvara för att vårt affärssystem utvecklas i rätt riktning mot det nya affärsområdet vad gäller såväl funktionalitet som användarvänlighet. Du brinner för kundbehov ur ett användarperspektiv och översätter dessa behov till funktionsspecifikationer åt vår utvecklingsavdelning att ta vidare tekniskt. Du kommer över tid bygga upp ditt Team parallellt med att Affärsområdet växer.
VI SÖKER DIG SOM
För att bli framgångsrik i rollen som Affärsområdeschef har du en stark säljprofil där du är utåtriktad, övertygande, relationsinriktad och har en förmåga att motivera och engagera såväl kunder som ditt kommande Team. Du är en van förhandlare och bekväm med att granska och justera avtalstexter juridiskt. Du har även någon form av administrativ vana, är noggrann och bra på att forma interna effektiva rutiner. Som person har du ett starkt driv och hög energi som gillar att hitta framgångsrika lösningar för att ta dig mot uppsatta mål. Du är van att hitta lösningar på komplexa problem/uppgifter och är självgående, även om du tar hjälp när behov finns och uppskattar Teamarbete.
Ett krav är att ha dokumenterade erfarenheter av framgångsrik försäljning, gärna komplex och värdebaserad försäljning och vi ser det som starkt meriterande om du är en van användare av affärssystem, men ett krav är att du har ett intresse av IT-system. Vi tror att det är för affärsutveckling och försäljning du brinner för, mer än teknik och kod, då du själv kommer att vara högst delaktig i tillväxtresan som bolaget står inför.
Vi tror att du tidigare haft en roll där du byggt upp någonting från start eller tagit något befintligt område till en högre nivå, eller annan ledande relevant roll för ett mindre/mellanstort bolag, gärna inom IT-branschen. Du är en van, övertygande och välmeriterad ledare.
Vi ser att du har en ”doer-mentalitet” och värderar att få saker gjorda, i rätt prioritetsordning, för att komma framåt.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Energisk
- Intellektuellt nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Tengella!
OM TJÄNSTEN
Tengella AB rekryterar nu en operativ säljande Affärsområdeschef till nytt affärsområde inom verksamheten i Gävle. Tengella är ett extremt snabbväxande, framgångsrikt och lönsamt mjukvaruföretag med huvudkontor i centrala Gävle. Vi utvecklar och säljer ett fullstort affärssystem, Tengella, med moduler från kund- och uppdragshantering till schemaläggning, lönehantering och fakturering. Tengella är ledande i Sverige och har den största marknadsandelen inom sin nisch. Företaget växer kraftigt och har i dagsläget 18 anställda bestående av ledning, utvecklare, säljare och customer success- samt supportavdelning, vilka arbetar i nära samarbete med att underhålla, vidareutveckla och leverera detta webbaserade affärssystem.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Tengella AB söker nu en driven, entusiasmerande, säljande och affärsinriktad ledare som vill bygga upp och driva ett nytt affärsområde från ax till limpa och bidra till vår spännande tillväxtresa!
I rollen som Affärsområdeschef i bolaget så kommer du att starta upp, leda och utveckla det nya affärsområdet mot en stark tillväxt och nå uppsatta mål. Vi ser att du har goda kunskaper samt erfarenhet av framgångsrik försäljning, förhandling, affärsutveckling och är en sann entreprenörsperson med ett starkt driv, målinriktad och hög ansvarskänsla.
Du kommer bidra till att starta upp och utveckla försäljningen inom det nya affärsområdet där du främst själv aktivt kommer bedriva försäljningen samt identifiera nya affärsmöjligheter.
Du kommer tillsammans med Produktchef och Platschef ansvara för att vårt affärssystem utvecklas i rätt riktning mot det nya affärsområdet vad gäller såväl funktionalitet som användarvänlighet. Du brinner för kundbehov ur ett användarperspektiv och översätter dessa behov till funktionsspecifikationer åt vår utvecklingsavdelning att ta vidare tekniskt. Du kommer över tid bygga upp ditt Team parallellt med att Affärsområdet växer.
VI SÖKER DIG SOM
För att bli framgångsrik i rollen som Affärsområdeschef har du en stark säljprofil där du är utåtriktad, övertygande, relationsinriktad och har en förmåga att motivera och engagera såväl kunder som ditt kommande Team. Du är en van förhandlare och bekväm med att granska och justera avtalstexter juridiskt. Du har även någon form av administrativ vana, är noggrann och bra på att forma interna effektiva rutiner. Som person har du ett starkt driv och hög energi som gillar att hitta framgångsrika lösningar för att ta dig mot uppsatta mål. Du är van att hitta lösningar på komplexa problem/uppgifter och är självgående, även om du tar hjälp när behov finns och uppskattar Teamarbete.
Ett krav är att ha dokumenterade erfarenheter av framgångsrik försäljning, gärna komplex och värdebaserad försäljning och vi ser det som starkt meriterande om du är en van användare av affärssystem, men ett krav är att du har ett intresse av IT-system. Vi tror att det är för affärsutveckling och försäljning du brinner för, mer än teknik och kod, då du själv kommer att vara högst delaktig i tillväxtresan som bolaget står inför.
Vi tror att du tidigare haft en roll där du byggt upp någonting från start eller tagit något befintligt område till en högre nivå, eller annan ledande relevant roll för ett mindre/mellanstort bolag, gärna inom IT-branschen. Du är en van, övertygande och välmeriterad ledare.
Vi ser att du har en ”doer-mentalitet” och värderar att få saker gjorda, i rätt prioritetsordning, för att komma framåt.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Energisk
- Intellektuellt nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Tengella!