Publicerad: 2024-12-03
Biståndshandläggare LSS och Socialpsykiatrin
Vi söker
Dig som har en socionomexamen och som har minst tre års erfarenhet av handläggning inom SoL och LSS. Uppdraget är i en kommun i Dalarnas län, närliggande kommun till Borlänge. Uppdraget startar i början av december och pågår under två månader på heltid. För att vara rätt person för uppdraget ska du;
– Ha en socionomexamen
– Ha minst tre års arbetserfarenhet inom området LSS/socialpsykiatrin.
– Kunna självständigt bemästra aktuell lagstiftning inom området, SoL och LSS.
– Vara självgående i ditt arbete.
– Ha god vana av arbete enligt IBIC (Individens behov i centrum)
– Ha god kunskaper inom Office-paketet och god vana av arbete i olika verksamhetssystem.
– Som person har du lätt för att samarbeta både med klienter och kollegor, har ett gott omdöme och ett professionellt bemötande.
– Ha mycket goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
– Kunna arbeta på arbetsplatsen.
– Ha B-körkort.
I samband med anställning ska giltigt belastningsregister kunna uppvisas.
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom SoL och LSS. Handläggning av alla insatser utifrån LSS för barn och vuxna samt socialpsykiatrin utifrån SoL. I arbetsuppgifterna med myndighetsutövning ingår att göra förhandsbedömningar, utreda och följa upp ärenden enligt både SoL och LSS.
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
Kontaktpersoner
-
Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460
-
Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460