Publicerad: 2024-12-05
Planeringsledare till Bemanningsenheten
Bemanningsenheten är en stöd- och servicefunktion. Bemanningsenhetens huvudsakliga uppdrag är att bemanna vid korttidsfrånvaro inom sektor vård och omsorg.
Här jobbar vi tillsammans, som ett team. Vi hjälps åt och stöttar varandra när det behövs. Du är omgiven av hög kompetens, erfarna kollegor och chefer. I rollen som planeringsledare är du alltid uppskattad och betydelsefull.
För att ge de bästa förutsättningarna för våra kunder och för att våra medarbetare ska lyckas och utvecklas på jobbet, är utvecklingsarbete och ständiga förbättringar i fokus hos oss. Vi vill ligga i framkant inom det vi gör.
Som medarbetare hos oss är du viktig, vi vill att du ska stanna, därför får du löpande utbildning och kompetensutveckling och om du vill finns alla möjligheter att testa olika roller och att göra intern karriär.
ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsenhetens huvudsakliga uppdrag är att bemanna vid korttidsfrånvaro inom sektor vård och omsorg. Som planeringsledare på bemanningsenheten kommer du att vara en stödfunktion för andra verksamheter där dina främsta arbetsuppgifter är arbete med korttidsrekrytering, kompetensförsörjning och personaladministration.
I rollen som planeringsledare arbetar du i verksamhetssystemet Medvind och ansvarar för bokning och placering av medarbetare med resurspass, poolpersonal samt timavlönade medarbetare. Du kommer i din roll att ha många kontaktytor och samverkan med verksamheter och timvikarier. I ditt uppdrag ingår även att vara utbildningsledare.
Du kommer att tillhöra ett arbetslag med planeringsledare och enhetschefer där du får möjlighet att medverka i enhetens utvecklingsarbete med ständiga förbättringar.
Bemanningsenheten har öppet 365 dagar om året och arbetstiderna varierar. Du kommer att arbeta enligt årsarbetstid och har en viss möjlighet att påverka ditt schema.
"Variation är kul, det är omväxlande och högt tempo. Kombinationen av alla kontakter och utmaningen med bemanning"
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med god organisatorisk kännedom om vård och omsorg i offentlig verksamhet. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom arbetsrätt och ekonomi i kommunal verksamhet.
För att trivas i rollen som planeringsledare bör du ha lätt att arbeta digitalt samt vara bekväm med telefonen som ditt arbetsredskap .Du behöver känna dig trygg i din roll som arbetsgivarens företrädare och att verka för verksamhetens bästa.
Som person ser vi att du är flexibel och har god logistikförmåga. Du har hög grad av social kompetens och god servicekänsla. Du trivs med att tillhöra en grupp med täta dialoger och ett nära samarbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister kunna visas.
ÖVRIGT
Att jobba i Skövde kommun
I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss.
Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler.
Läs mer om oss som arbetsgivare: https://skovde.se/naringsliv-arbete/Jobba-hos-oss/
Läs mer om sektor vård och omsorg: https://skovde.se/kommun-politik/organisation-och-styrning/tjanstepersonsorganisation/Omvardnadsforvaltningen/
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Här jobbar vi tillsammans, som ett team. Vi hjälps åt och stöttar varandra när det behövs. Du är omgiven av hög kompetens, erfarna kollegor och chefer. I rollen som planeringsledare är du alltid uppskattad och betydelsefull.
För att ge de bästa förutsättningarna för våra kunder och för att våra medarbetare ska lyckas och utvecklas på jobbet, är utvecklingsarbete och ständiga förbättringar i fokus hos oss. Vi vill ligga i framkant inom det vi gör.
Som medarbetare hos oss är du viktig, vi vill att du ska stanna, därför får du löpande utbildning och kompetensutveckling och om du vill finns alla möjligheter att testa olika roller och att göra intern karriär.
ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsenhetens huvudsakliga uppdrag är att bemanna vid korttidsfrånvaro inom sektor vård och omsorg. Som planeringsledare på bemanningsenheten kommer du att vara en stödfunktion för andra verksamheter där dina främsta arbetsuppgifter är arbete med korttidsrekrytering, kompetensförsörjning och personaladministration.
I rollen som planeringsledare arbetar du i verksamhetssystemet Medvind och ansvarar för bokning och placering av medarbetare med resurspass, poolpersonal samt timavlönade medarbetare. Du kommer i din roll att ha många kontaktytor och samverkan med verksamheter och timvikarier. I ditt uppdrag ingår även att vara utbildningsledare.
Du kommer att tillhöra ett arbetslag med planeringsledare och enhetschefer där du får möjlighet att medverka i enhetens utvecklingsarbete med ständiga förbättringar.
Bemanningsenheten har öppet 365 dagar om året och arbetstiderna varierar. Du kommer att arbeta enligt årsarbetstid och har en viss möjlighet att påverka ditt schema.
"Variation är kul, det är omväxlande och högt tempo. Kombinationen av alla kontakter och utmaningen med bemanning"
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med god organisatorisk kännedom om vård och omsorg i offentlig verksamhet. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom arbetsrätt och ekonomi i kommunal verksamhet.
För att trivas i rollen som planeringsledare bör du ha lätt att arbeta digitalt samt vara bekväm med telefonen som ditt arbetsredskap .Du behöver känna dig trygg i din roll som arbetsgivarens företrädare och att verka för verksamhetens bästa.
Som person ser vi att du är flexibel och har god logistikförmåga. Du har hög grad av social kompetens och god servicekänsla. Du trivs med att tillhöra en grupp med täta dialoger och ett nära samarbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister kunna visas.
ÖVRIGT
Att jobba i Skövde kommun
I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss.
Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler.
Läs mer om oss som arbetsgivare: https://skovde.se/naringsliv-arbete/Jobba-hos-oss/
Läs mer om sektor vård och omsorg: https://skovde.se/kommun-politik/organisation-och-styrning/tjanstepersonsorganisation/Omvardnadsforvaltningen/
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.