Publicerad: 2024-12-06
Supportspecialist IT
Nu söker vi en kollega till vår IT-support!
Är du teknikintresserad och brinner för att hjälpa andra? Vill du vara en del av en arbetsplats där du får jobba med både hjärta och hjärna? Då kan du vara vår nästa kollega! Hos oss på Tekniska verken får du möjligheten att göra skillnad varje dag. Här får du chansen att kombinera teknisk nyfikenhet med serviceglädje – och bidra till en hållbar framtid!
Som supportspecialist hos oss är du det första stödet för våra interna medarbetare när de behöver hjälp med tekniska frågor. Du blir en del av vårt engagerade servicedeskteam som är länken mellan IT-avdelningen och övriga kollegor på Tekniska verken. Med varierande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med att:
- tolka och diagnostisera användarens upplevelse till en teknisk problembild för att underlätta vidare felsökningsarbete.
- bemöta, felsöka och lösa användarnas tekniska frågor via telefon, besök och ärendesystemet.
- utföra administrativa uppgifter, hantera beställningar och förfrågningar.
- dela ut beställning av hårdvaror till användare.
- arbeta för att förbättra arbetssätt och rutiner
- säkerställa att varje användare får bästa möjliga service – oavsett ärendets komplexitet.
Är du den vi söker?
Då arbetet innebär mycket daglig kontakt med medarbetare från hela organisationen söker vi söker dig som älskar att ge god service, är kommunikativ och pedagogisk. Du är en stjärna på att samarbeta, så pass att det är dig man vill träffa när man har teknikstrul! Vi ser även att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är duktig på att prioritera. Att vara lösningsorienterad och ha kul på jobbet - är inte en utmaning för dig!
För att briljera i rollen på vår servicedesk ser vi att du har:
- Godkänd gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT eller teknik
- Erfarenhet av support/kundservice eller serviceyrken med direkt kundkontakt
- God datorvana, tekniskt intresse samt nyfikenhet och viljan att lära sig mer
- Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift
- Vana av att arbeta med ärendehanteringssystem
Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att Fredric Renmark, avdelningschef IT-support, 013-30 86 01. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, HR-specialist, 013-30 87 41.
Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess. Se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 19 januari.
Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta.
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.
Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Är du teknikintresserad och brinner för att hjälpa andra? Vill du vara en del av en arbetsplats där du får jobba med både hjärta och hjärna? Då kan du vara vår nästa kollega! Hos oss på Tekniska verken får du möjligheten att göra skillnad varje dag. Här får du chansen att kombinera teknisk nyfikenhet med serviceglädje – och bidra till en hållbar framtid!
Som supportspecialist hos oss är du det första stödet för våra interna medarbetare när de behöver hjälp med tekniska frågor. Du blir en del av vårt engagerade servicedeskteam som är länken mellan IT-avdelningen och övriga kollegor på Tekniska verken. Med varierande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med att:
- tolka och diagnostisera användarens upplevelse till en teknisk problembild för att underlätta vidare felsökningsarbete.
- bemöta, felsöka och lösa användarnas tekniska frågor via telefon, besök och ärendesystemet.
- utföra administrativa uppgifter, hantera beställningar och förfrågningar.
- dela ut beställning av hårdvaror till användare.
- arbeta för att förbättra arbetssätt och rutiner
- säkerställa att varje användare får bästa möjliga service – oavsett ärendets komplexitet.
Är du den vi söker?
Då arbetet innebär mycket daglig kontakt med medarbetare från hela organisationen söker vi söker dig som älskar att ge god service, är kommunikativ och pedagogisk. Du är en stjärna på att samarbeta, så pass att det är dig man vill träffa när man har teknikstrul! Vi ser även att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är duktig på att prioritera. Att vara lösningsorienterad och ha kul på jobbet - är inte en utmaning för dig!
För att briljera i rollen på vår servicedesk ser vi att du har:
- Godkänd gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT eller teknik
- Erfarenhet av support/kundservice eller serviceyrken med direkt kundkontakt
- God datorvana, tekniskt intresse samt nyfikenhet och viljan att lära sig mer
- Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift
- Vana av att arbeta med ärendehanteringssystem
Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att Fredric Renmark, avdelningschef IT-support, 013-30 86 01. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, HR-specialist, 013-30 87 41.
Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess. Se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 19 januari.
Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta.
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.
Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.