Publicerad: 2024-12-06
Husfru till Hotell Lerdalshöjden
Hotell Lerdalshöjden är en familjeägd hotell- och konferensverksamhet i Rättvik med 90 hotellrum. Vi söker nu en husfru för omgående anställning.
Vad är din roll?
Som Husfru har du ansvar för housekeeping på hotellet och samordnar arbetet.
I arbetsuppgifterna ingår
- Planera och distribuera arbetsuppgifter
- Schemaläggning
- Lokal- och rumsstäd med personal
- Personalansvar för medarbetare inom housekeeping
- Säkerhetsställa städkvalitet
- Beställning och lagerhållning
- Utbildning av nya medarbetare
- Utveckla och vidareutbilda medarbetare
I rollen som Husfru hos oss har du ständig kontakt med hotellets reception och restaurang. Du ingår även i företagets ledningsgrupp.
Förutsättningarna för hur och när arbetet ska utföras förändras med tiden och du behöver därför vara flexibel och lösningsorienterad.
Vem är du?
Hotell Lerdalshöjden letar efter dig som har ett öga för detaljer, är en lyhörd ledare med stort engagemang för housekeeping och som gärna fyller vårt fina hotell med sprudlande energi samtidigt som du alltid sätter gästens upplevelse och medarbetarnas välmående i fokus.
Du arbetar strukturerat och effektivt, även när tempot varierar.
Du förstår att arbetsdagarna varierar och du är flexibel i ditt arbetssätt.
Du behöver kunna ta ägandeskap för dina arbetsuppgifter och följa upp på medarbetarnas arbetsuppgifter, vara lösningsorienterad och kommunikativ.
Genom att lägga tid på detaljerna ser du till att våra gästers önskemål uppfylls och att Lerdalshöjden alltid håller den önskvärda kvalitén.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Minst 2 års erfarenhet av Husfru-rollen och ledande befattning är meriterande.
Tjänsten
Tjänsten är 100 % med sex månaders provanställning och med tillträde och lön efter överenskommelse.
Tjänsten innebär arbete under dagtid, samt även helger.
VÄLKOMMEN med din ansökan!
Ansök via e-post till elisabeth@lerdalshojden.se