Publicerad: 2024-12-06
Initiativrik och strukturerad samordnare till HR-sekretariatet
Är du en erfaren, initiativtagande och strukturerad samordnare? Är du intresserad av att arbete brett över hela HR-området med såväl övergripande samordnande uppdrag som med administration? Då kan du vara vår blivande kollega!
Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och utveckla en myndighet i tillväxt med ett viktigt nationellt uppdrag i en internationell kontext där ett systematiskt kompetensförsörjningsarbete och utvecklingsarbete är en viktig del för att lyckas med vårt uppdrag.
Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Som samordnare är du en del av HR-sekretariatet som ansvarar för myndighetens strategiska kompetensförsörjning och det operativa HR-arbetet. Tillsammans arbetar vi för att skapa bästa möjliga förutsättningar för verksamheten med myndighetens uppdrag i fokus.
Vi erbjuder dig ett arbete med ett brett ansvarsområde som innebär samordning i form av planering och uppföljning av våra processer i stort samt hålla ihop olika rapporteringar och uppdrag kopplat till vårt och myndighetens uppdrag. I arbetet ingår också administration såsom handläggning av beslut, arkivvård, utlämningsärenden, behörighetshantering, hantera funktionsbrevlåda, föra protokoll med mera. I uppdraget ingår också att delta i utvecklingen av myndighetens HR-processer och HR-sekretariatets interna arbetssätt. Rollen är delvis ny vilket innebär att du kommer att få vara med att utforma rollen.
Dina blivande kollegor har specialistkunskaper inom bland annat arbetsmiljö, personalsäkerhet, lärande/utbildning, rekrytering och employer branding. HR-sekretariatet utgörs av HR-partners, rekryteringsspecialister, en samordnare/administratör och en HR-chef. För närvarande arbetar 11 personer på sekretariatet. Det finns stora möjligheter att bidra till och utvecklas inom något av våra specialistområden i denna roll.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Eftergymnasial utbildning inom till exempel HR, ekonomi, samhällsvetenskap eller annan inriktning som myndigheten bedömer relevant för tjänsten
• Flerårig erfarenhet av administrativt arbete inom HR:s verksamhetsområde
• Erfarenhet av roller som ledningsstöd, samordnare, projektstöd eller andra för tjänsten relevanta roller
• Erfarenhet av arbete i offentlig sektor
• Mycket goda kunskaper i Excel och goda kunskaper i Word, Powerpoint och Outlook
• Mycket god förmåga att sammanställa och skriva texter på svenska
Det är meriterande om du har
• God förmåga att uttrycka dig på engelska
• Erfarenhet av olika typer av administrativa system
• Erfarenhet av att leda egna projekt/uppdrag
Personliga egenskaper
Vi söker dig som tycker om att arbeta tillsammans med andra, som bidrar till ett öppet och nyfiket samtalsklimat och stöttar med din kompetens i vårt gemensamma uppdrag.
För att lyckas i rollen som rekryterare behöver du vara serviceinriktad, ha ett prestigelöst förhållandesätt och hög integritet. Vidare behöver du ha god förmåga att ta initiativ och självständigt planera, strukturera och vara noggrann i ditt arbete. Arbetet kräver stundtals att du hanterar många processer samtidigt. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet ser vi det som en självklarhet att du samarbetar med andra på ett sätt som skapar förtroende.
Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt, såväl Vår värdegrund - Strålsäkerhetsmyndigheten (stralsakerhetsmyndigheten.se) som den Statliga värdegrunden (forvaltningskultur.se)
Vi erbjuder dig
Som medarbetare på Strålsäkerhetsmyndigheten har du ett viktigt samhällsuppdrag! Tillsammans arbetar vi för ett strålsäkert samhälle. Här kan du läsa om vad vi erbjuder: Läs mer om våra villkor och förmåner
Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning. I den här rollen blir du anställd som handläggare.
Befattningen kan komma att säkerhetsklassas, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap kan komma att krävas för tjänsten.
Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation och kan även komma att krigsplaceras vid myndigheten. Krisorganisationen utför strålskyddsbedömningar och kärntekniska analyser och samverkar med andra berörda aktörer för att hantera radiologiska nödsituationer, inklusive situationer vid höjd beredskap.
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta HR-chef Anna Scocco, 08-799 43 76.
Fackliga företrädare är Mathias Häggblom, Saco-S, 08-799 44 85, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Placeringsort: Solna. Resor mellan våra andra kontor i Göteborg och Katrineholm kan förekomma.
Ansökan sker genom att du bifogar CV och svarar på urvalsfrågor. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande ber vi dig därför att svara på urvalsfrågorna. Du behöver inte bifoga personligt brev. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgifter så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten.
Arbetsprov kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 12 januari 2024
---------------------------------------------------------------------------
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 340 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg.
Läs mer om vår verksamhet här www.stralsakerhetsmyndigheten.se
Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och utveckla en myndighet i tillväxt med ett viktigt nationellt uppdrag i en internationell kontext där ett systematiskt kompetensförsörjningsarbete och utvecklingsarbete är en viktig del för att lyckas med vårt uppdrag.
Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Som samordnare är du en del av HR-sekretariatet som ansvarar för myndighetens strategiska kompetensförsörjning och det operativa HR-arbetet. Tillsammans arbetar vi för att skapa bästa möjliga förutsättningar för verksamheten med myndighetens uppdrag i fokus.
Vi erbjuder dig ett arbete med ett brett ansvarsområde som innebär samordning i form av planering och uppföljning av våra processer i stort samt hålla ihop olika rapporteringar och uppdrag kopplat till vårt och myndighetens uppdrag. I arbetet ingår också administration såsom handläggning av beslut, arkivvård, utlämningsärenden, behörighetshantering, hantera funktionsbrevlåda, föra protokoll med mera. I uppdraget ingår också att delta i utvecklingen av myndighetens HR-processer och HR-sekretariatets interna arbetssätt. Rollen är delvis ny vilket innebär att du kommer att få vara med att utforma rollen.
Dina blivande kollegor har specialistkunskaper inom bland annat arbetsmiljö, personalsäkerhet, lärande/utbildning, rekrytering och employer branding. HR-sekretariatet utgörs av HR-partners, rekryteringsspecialister, en samordnare/administratör och en HR-chef. För närvarande arbetar 11 personer på sekretariatet. Det finns stora möjligheter att bidra till och utvecklas inom något av våra specialistområden i denna roll.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Eftergymnasial utbildning inom till exempel HR, ekonomi, samhällsvetenskap eller annan inriktning som myndigheten bedömer relevant för tjänsten
• Flerårig erfarenhet av administrativt arbete inom HR:s verksamhetsområde
• Erfarenhet av roller som ledningsstöd, samordnare, projektstöd eller andra för tjänsten relevanta roller
• Erfarenhet av arbete i offentlig sektor
• Mycket goda kunskaper i Excel och goda kunskaper i Word, Powerpoint och Outlook
• Mycket god förmåga att sammanställa och skriva texter på svenska
Det är meriterande om du har
• God förmåga att uttrycka dig på engelska
• Erfarenhet av olika typer av administrativa system
• Erfarenhet av att leda egna projekt/uppdrag
Personliga egenskaper
Vi söker dig som tycker om att arbeta tillsammans med andra, som bidrar till ett öppet och nyfiket samtalsklimat och stöttar med din kompetens i vårt gemensamma uppdrag.
För att lyckas i rollen som rekryterare behöver du vara serviceinriktad, ha ett prestigelöst förhållandesätt och hög integritet. Vidare behöver du ha god förmåga att ta initiativ och självständigt planera, strukturera och vara noggrann i ditt arbete. Arbetet kräver stundtals att du hanterar många processer samtidigt. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet ser vi det som en självklarhet att du samarbetar med andra på ett sätt som skapar förtroende.
Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt, såväl Vår värdegrund - Strålsäkerhetsmyndigheten (stralsakerhetsmyndigheten.se) som den Statliga värdegrunden (forvaltningskultur.se)
Vi erbjuder dig
Som medarbetare på Strålsäkerhetsmyndigheten har du ett viktigt samhällsuppdrag! Tillsammans arbetar vi för ett strålsäkert samhälle. Här kan du läsa om vad vi erbjuder: Läs mer om våra villkor och förmåner
Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning. I den här rollen blir du anställd som handläggare.
Befattningen kan komma att säkerhetsklassas, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap kan komma att krävas för tjänsten.
Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation och kan även komma att krigsplaceras vid myndigheten. Krisorganisationen utför strålskyddsbedömningar och kärntekniska analyser och samverkar med andra berörda aktörer för att hantera radiologiska nödsituationer, inklusive situationer vid höjd beredskap.
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta HR-chef Anna Scocco, 08-799 43 76.
Fackliga företrädare är Mathias Häggblom, Saco-S, 08-799 44 85, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Placeringsort: Solna. Resor mellan våra andra kontor i Göteborg och Katrineholm kan förekomma.
Ansökan sker genom att du bifogar CV och svarar på urvalsfrågor. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande ber vi dig därför att svara på urvalsfrågorna. Du behöver inte bifoga personligt brev. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgifter så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten.
Arbetsprov kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 12 januari 2024
---------------------------------------------------------------------------
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 340 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg.
Läs mer om vår verksamhet här www.stralsakerhetsmyndigheten.se