Publicerad: 2024-12-06

Logotyp

Tech Advisor till Norteam

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Norteam.

Om företaget:

Norteam är ett av Sveriges snabbast växande IT-bolag med fokus på molnbaserade lösningar. Med expertis inom Microsofts ekosystem erbjuder Norteam lösningar anpassade efter varje kunds unika behov. Lösningar som bygger på Microsofts ledande säkerhetstjänster som tillsammans med IT-supporten garanterar närvaro och kvalitet i alla deras samarbeten. Norteam erbjuder en rad olika IT-tjänster, från first-line support och IT-projektledning till egenutvecklade SaaS-plattformar.

Norteams vision är att IT inte bara ska vara ett stöd utan också en drivkraft för att stärka kundernas konkurrenskraft genom ökad effektivitet och hållbarhet. I rollen som Tech Advisor blir du en nyckelspelare i företagets kärnverksamhet. Genom att säkerställa högkvalitativ service och teknisk problemlösning, bidrar du direkt till företagets tillväxt och långsiktiga framgång!

Arbetsuppgifter:

I rollen som Tech Advisor på Norteam kommer du att vara den första kontaktpunkten för deras kunder när de stöter på tekniska problem. Din roll innebär att hantera ärenden, ge första svar och utföra grundläggande felsökning för att säkerställa snabb och effektiv support. Nedan följer en översikt över dina ansvarsområden och exempel på de system och program som du kommer att arbeta med.

Ansvarsområden:
• Hantera ärenden i Dynamics 365 Customer Service
• Ge första svar, uppdatera och logga information
• Sätta prioritet och eskalera vid behov
• Ta emot samtal via växel och utföra grundläggande felsökning.

Felsökningsområden inkluderar:
• Microsoft-produkter
• Kontohantering
• Mjukvarufelsökning
• Serverproblem
• Driftstörningar

Konfigurering av:
• Windows klient/server
• Microsoft/Office 365
• Active Directory
• Skrivare
• Nätverk

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Meriterande med teknisk utbildning
• Tidigare erfarenhet av teknisk support
• Erfarenhet av Microsoft 365
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Vi söker efter dig med en stark problemlösningsförmåga och en ständigt lärande inställning. Du är inte rädd för att möta nya utmaningar och ser varje problem som en möjlighet att växa och utvecklas. Dina utmärkta kommunikations- och sociala färdigheter definierar dig som en person som är skicklig på att lyssna, förstå och effektivt kommunicera med olika typer av människor.

Du har en naturlig känsla för att vara kundorienterad och strävar alltid efter att leverera en service av hög kvalitet till Norteams användare. Din förmåga att arbeta samarbetsvilligt inom ett team är lika stark som din förmåga att arbeta självständigt när situationen kräver det. Du trivs i en miljö där samarbete och teamwork är nyckeln till framgång, men du är också kapabel att ta initiativ och driva ditt arbete framåt på egen hand när det behövs.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Ranhammarsvägen 20, 168 67 Bromma
Lön: Enligt överenskommelse

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm