Publicerad: 2024-12-09
Sales Manager till SOL Facility Services
SOL Facility Services AB är en del av familjeägda koncernen SOL med bas i Finland. Med 14000 medarbetare är vi en av Nordens största leverantörer av fastighets- och städservice. I Sverige ser våra ca 1000 medarbetare till att anställda och besökare kan uppleva en ren och trygg miljö. Våra största kunder finns idag inom kryssningstrafiken, hotell & konferens, skolor och förskolor, köpcentrum, kontor- och industriföretag och offentliga miljöer.
Vi växer i Sverige, har en stark tillväxtplan och vi söker dig som vill vara med på den resan. Du får möjlighet att sälja in våra tjänster till nya stora och spännande kunder. Du erbjuder vår erfarenhet, kompetens, miljö och arbetsmiljö utifrån kundens behov. Du briljerar i mötet med kund och kan hålla en hög aktivitetsnivå.
Du behöver ha erfarenhet från lokalvårdsbranschen och kunna räkna på affärer med våra branschspecifika nyckeltal. Vill du jobba med det du är bäst på, fokusera på större mer komplexa säljprojekt och fortsätta utvecklas inom behovsbaserad försäljning så är detta tjänsten för dig!
Om tjänsten
I din roll som Sales Manager på SOL Facility Services arbetar du främst med prospektering, positionering och nyförsäljning av nya stora kunder med bas i Stockholm och Mälardalen. Tillsammans med drift-teamet ansvarar du även för uppstartsprojektet. Du kommer driva en pipeline med intressanta prospekt baserat på affärsplanen och säljstrategin, givetvis med stöttning av din chef. SOL Facility Services använder Dynamics 365 som CRM-system.
Du rapporterar till Mats Johansson som är Sales Director på SOL Facility Services. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Vem söker vi?
För att bli framgångsrik i denna roll krävs det att du har en bakgrund som visar lyckade resultat i B2B- försäljning från Facility Services. Du är affärsorienterad, en "Closer" och har en stark handlingskraft att få saker gjorda. Som person har du en genuin förmåga att skapa relationer och vinna förtroende hos kunder. Prestigelöshet och flexibilitet är egenskaper vi värdesätter, och givetvis har du ett strukturerat arbetssätt.
Vi ser gärna att du:
* Har erfarenhet av försäljning inom Facility Services, B2B, gärna med ett existerande relevant kontaktnätverk
* Har mycket god förmåga att skapa kundrelationer och hålla kundmöten
* Har god IT-vana och är väl insatt i Office-paketet, särskilt Excel
* B-körkort och hanterar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
* Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller försäljning
Vad erbjuder vi?
Kulturen präglas av en platt organisation med högt i tak och det finns stort utrymme för dina egna idéer.
Som Sales Manager på SOL får du ett stort eget ansvar och blir en viktig person på företaget. Vi är ISO-certifierade i Miljö, Kvalitet och Arbetsmiljö samt auktoriserade av branschorganisationen Almega.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar SOL Facility Services med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Stenbäck på 072-208 08 92 alt. maria.stenback@jeffersonwells.se. Vi tillämpar löpande urval så välkommen med sin ansökan så snart som möjligt, dock senast 2 januari 2025.
Vi ser fram emot din ansökan!