Publicerad: 2024-12-10
Administratör till fastighetsavdelningen
- Ett jobb med plats för utveckling!
Krokoms kommun befinner sig i en expansiv fas. Vi står inför en rad spännande utmaningar i vår kommun genom att vi både växer och utvecklas.
På grund av stundande pensionsavgång söker vi nu en ny stjärna som vill axla rollen som administratör inom avdelningen fastighet.
Välkommen till oss!
Med våra värdeord nära, modig, välkomnande och pålitlig som grund söker vi dig som vill arbeta med administrativa uppgifter inom fastighetsavdelningen. Denna tjänst innebär stor variation av arbetsuppgifter inom avdelningen och många kontaktytor med kommuninnevånare samt andra avdelningar inom Krokoms kommun.
Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; Kommunstyrelsen, Bygg- och Miljönämnden samt Samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt.
En dag som administratör på fastighetsavdelningen
Du kommer att tillhöra kommunens fastighetsavdelning och vara direkt underställd fastighetschefen. Som medarbetare på fastighetsavdelningen ingår du i ett team som tillsammans arbetar för att stödja område tillväxt i frågor som rör kommunens fastighetsägande såsom fastighetsförvaltning, nybyggnation och markexploatering. Du kommer att arbeta med avdelningens tillgänglighet och bemötande, diarieföring samt andra administrativa frågor och processer.
I tjänsten ingår också att sköta avdelningens fakturering samt andra förekommande arbetsuppgifter kring ekonomi och fakturahantering.
Du har en stark servicekänsla och arbetar för medborgarnas bästa. Du har ett intresse för offentliga processer och de lagstiftningar som vi arbetar under. Det är extra viktigt att du har ett intresse och en vilja att hjälpa och stötta i de olika frågor som når dig.
Din kompetens
Vi söker dig som har dokumenterad kunskap inom ekonomi samt arbetslivserfarenhet inom arkivering, diarieföring samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Du behärskar svenska språket väl, både i tal och skrift. Du har också god digital kompetens.
Du är serviceinriktad, ordningsam, flexibel och har lätt för att samarbeta och kunna skapa förtroendefulla relationer med tjänstepersoner och allmänhet.
För att lyckas i uppdraget är du som person strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Du har lätt att se sammanhang och drivs av att utveckla och förenkla processer och rutiner. Har du erfarenhet av administrativt arbete från offentlig verksamhet är detta meriterade.
En hälsning från din blivande chef
Hos oss med mig som chef får du stora möjligheter att utvecklas och ta egna initiativ för att vi fortsatt skall ha en öppen, stimulerande och effektiv verksamhet.
Med vänliga hälsningar Tomas
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.
Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.