Publicerad: 2024-12-19

Logotyp

Skogsrådgivare till Meraskog

Adress

Arvika

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Är du en driven och affärsmässig person med skoglig erfarenhet och ett gediget intresse för vår skog och natur? Vill du arbeta i en kundnära roll med rådgivning och stötta skogsägaren i att förvalta och utveckla sina skogsfastigheter? Då kan du vara den vi söker!

Då vi jobbar löpande med urvalet kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför redan idag!

Om Meraskog

Meraskog är ett nytänkande modernt tjänsteföretag som vill kännetecknas med ett högt engagemang, kvalitet och en enkelhet där de ska lyckas som ett team. De är totalleverantören som genom sitt strategiska verktyg kompassen tar ansvar för att göra deras kunders skogsägande mera värt. Drivkraften är att skapa långsiktiga, hållbara och värdefulla helhetslösningar med hög kvalitet för skogsägare i generationer. Meraskog gör skogsägande mera värt.

Meraskog grundades 2009 och är idag ett helägt dotterbolag till norra Sveriges största skogsägarförening - Norra Skog som har över 650 anställda.

Meraskog har sedan starten vuxit ordentligt och är idag ca 30 medarbetare som är verksamma i Härjedalen, Hälsingland, Dalarna, Värmland och Småland. De befinner sig i en expansiv fas och söker nu förstärkning till sina kontor i Härjedalen samt Värmland.

Om rollen

I rollen som skogsrådgivare kommer du i huvudsak jobba med att skapa goda relationer med skogsägare och entreprenörer i ditt närområde och ge professionell rådgivning till kunder i frågor som rör bland annat skötsel, utveckling och hållbarhet. Du hjälper kunden att förädla sina fastigheter i enlighet med uppsatta mål och utifrån Meraskogs tjänsteutbud.

Som skogsrådgivare kommer du ingå i ett team av skogsekonomer, marknadsexperter och chefer. I dina arbetsuppgifter ingår att sälja Meraskogs tjänster samt driva pågående projekt där du ansvarar för att koordinera och planera de olika parternas insatser och se till att allt löper på enligt avtal, tidsplan och budget.

I rollen utgår du antingen från kontoret du tillhör eller hemifrån och du ges stor frihet att planera dina dagar på egen hand. Detta är en roll som både erbjuder och kräver flexibilitet då du ofta är ute i skogen eller på kundbesök. Utöver detta har du också hand om administrationen i dina försäljningar och pågående projekt.

Din profil

Vi söker dig som har ett genuint intresse för skogsbruk och som har skoglig utbildning alternativt arbetslivserfarenhet med skoglig inriktning. Du har med fördel arbetat med skoglig rådgivning eller försäljning, alternativt som skogsbruksplanerare eller inspektor.

Som person är du självständig och har lätt för att driva egna projekt, ta initiativ samt planera och koordinera dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Vidare har du ett affärstänk och är en kommunikativ person som lägger stor vikt vid ett långsiktigt relationsskapande som bygger på förtroende.

Krav för tjänsten

  • Arbetslivserfarenhet inom skoglig verksamhet och / eller relevant skoglig utbildning såsom jägmästare, skogsmästare eller liknande
  • Genuint skogligt intresse
  • B-körkort
  • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande

  • Erfarenhet av försäljning
  • Kunskap inom certifieringar såsom PEFC och FSC

Övrigt

Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse

Uppdragsform: Tillsvidareanställning. Du blir anställd direkt hos Meraskog med 6 månaders provanställning

Ort: Sveg med omnejd samt Arvika med omnejd. Du utgår från det lokala kontoret men har möjlighet att jobba hemifrån

Sista ansökningsdag är 2024-01-12. Då vi jobbar löpande med urvalet så kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test.

Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och lina@stegra.nu.

Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Arvika

Populära jobb i Arvika