Publicerad: 2024-12-19
Enhetschef till LSS barnverksamhet
Nu har du chansen att vara med och leda och utveckla vår LSS-barnverksamhet in i framtiden eftersom vi utökar med ytterligare en enhetschef. Detta beror både på att vi tar emot fler barn i våra verksamheter och att vi satsar på att främja arbetsmiljön för både chefer och medarbetare för att fortsätta leverera god kvalitet till våra barn och deras familjer.
Du ingår i en ledningsgrupp som består av 15 enhetschefer som tillsammans med avdelningschefen driver våra LSS-verksamheter. Inom LSS barn samarbetar du nära med fyra chefskollegor som alla är kunniga och engagerade med fokus på barnen. Dina blivande chefskollegor beskriver teamet som enat och tryggt, där olikheter stärker och kompletterar varandra. Hos oss får du ett roligt och utvecklande arbete tillsammans med inspirerande, professionella och nytänkande chefskollegor i ett högt tempo.
Vi erbjuder kompetensutveckling. Som enhetschef har du möjlighet att få en chefsutbildning på Mälardalens universitet som är framtagen specifikt för chefer inom vård och omsorg.
ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för korttidsboenden, fritidsverksamhet samt avlastar- och ledsagarservice för barn mellan 0-21 år och som har olika former av funktionsnedsättningar. Du har ca 25 medarbetare samt en erfaren samordnare som stöttar dig i det vardagliga arbetet. Förutom verksamhetsansvar ingår personal- ,budget - och arbetsmiljöansvar utifrån kommunens framtagna policy och riktlinjer.
Vi arbetar aktivt med att anpassa våra arbetssätt för att möta förändringar i målgruppen och omvärlden. Här kommer din erfarenhet av förändringsledning gällande arbetssätt och välfärdsteknik väl till pass. Du initierar och driver utveckling/förändring på kort och lång sikt. Du planerar och organiserar verksamheten utifrån kommunens värdegrund, vision och mål samt LSS lagstiftning. Du kommer till en lärande och föränderlig organisation där vi använder oss av varandras och medarbetarnas kompetenser. För dig är det självklart att bidra med dina kunskaper och nyfiket inhämta nya.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en kandidatexamen inom lämpligt område som till exempel socialomsorg, socionom, beteendevetare. Du är en erfaren och trygg chef som engagerar och motiverar dina medarbetare. Samtidigt vågar du ta snabba beslut när det krävs. Givetvis är det en plus om du har erfarenhet av vår målgrupp, det vill säga barn och unga med olika typer av funktionsnedsättningar, vanligast intellektuell funktionsnedsättning eller autism. Då vet du också att i våra verksamheter händer det alltid saker som gör att dagarna inte alltid blir som planerade, och det gillar du.
Som person är du nyfiken, driven och vågar testa nytt. I ditt ledarskap är du lyhörd, prestigelös, engagerad och skapar delaktighet samtidigt som du tydligt kan visa riktningen. Uppdraget är brett med många kontaktytor där din kommunikativa och samverkansförmåga kommer väl till pass. Du har förmåga att växla från helhetsperspektiv till att mötas i vardagliga verksamhetsnära frågor. Du är analytisk och arbetar systematiskt och strukturerat, både på kort- och långsikt. Du är trygg i dig själv och ber om stöd när det behövs. För dig är det viktigt att utvecklas, både i arbetet och som människa.
I samband med anställning visar du upp ett giltigt polisregisterutdrag.
Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team!
Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv upplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev
ÖVRIGT
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar cirka 3000 medarbetare som tillsammans ser till att Eskilstunas äldre och personer med funktionsnedsättning får den vård och omsorg som de behöver. Förvaltningen är uppdelad i en stab och de fem verksamhetsområdena äldreomsorg, funktionshinder, hälso- och sjukvård, bistånd och bemanning. Vi är nästan 70 olika professioner som gör skillnad i andra människors liv, varje arbetsdag.
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap.
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.
Du ingår i en ledningsgrupp som består av 15 enhetschefer som tillsammans med avdelningschefen driver våra LSS-verksamheter. Inom LSS barn samarbetar du nära med fyra chefskollegor som alla är kunniga och engagerade med fokus på barnen. Dina blivande chefskollegor beskriver teamet som enat och tryggt, där olikheter stärker och kompletterar varandra. Hos oss får du ett roligt och utvecklande arbete tillsammans med inspirerande, professionella och nytänkande chefskollegor i ett högt tempo.
Vi erbjuder kompetensutveckling. Som enhetschef har du möjlighet att få en chefsutbildning på Mälardalens universitet som är framtagen specifikt för chefer inom vård och omsorg.
ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för korttidsboenden, fritidsverksamhet samt avlastar- och ledsagarservice för barn mellan 0-21 år och som har olika former av funktionsnedsättningar. Du har ca 25 medarbetare samt en erfaren samordnare som stöttar dig i det vardagliga arbetet. Förutom verksamhetsansvar ingår personal- ,budget - och arbetsmiljöansvar utifrån kommunens framtagna policy och riktlinjer.
Vi arbetar aktivt med att anpassa våra arbetssätt för att möta förändringar i målgruppen och omvärlden. Här kommer din erfarenhet av förändringsledning gällande arbetssätt och välfärdsteknik väl till pass. Du initierar och driver utveckling/förändring på kort och lång sikt. Du planerar och organiserar verksamheten utifrån kommunens värdegrund, vision och mål samt LSS lagstiftning. Du kommer till en lärande och föränderlig organisation där vi använder oss av varandras och medarbetarnas kompetenser. För dig är det självklart att bidra med dina kunskaper och nyfiket inhämta nya.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en kandidatexamen inom lämpligt område som till exempel socialomsorg, socionom, beteendevetare. Du är en erfaren och trygg chef som engagerar och motiverar dina medarbetare. Samtidigt vågar du ta snabba beslut när det krävs. Givetvis är det en plus om du har erfarenhet av vår målgrupp, det vill säga barn och unga med olika typer av funktionsnedsättningar, vanligast intellektuell funktionsnedsättning eller autism. Då vet du också att i våra verksamheter händer det alltid saker som gör att dagarna inte alltid blir som planerade, och det gillar du.
Som person är du nyfiken, driven och vågar testa nytt. I ditt ledarskap är du lyhörd, prestigelös, engagerad och skapar delaktighet samtidigt som du tydligt kan visa riktningen. Uppdraget är brett med många kontaktytor där din kommunikativa och samverkansförmåga kommer väl till pass. Du har förmåga att växla från helhetsperspektiv till att mötas i vardagliga verksamhetsnära frågor. Du är analytisk och arbetar systematiskt och strukturerat, både på kort- och långsikt. Du är trygg i dig själv och ber om stöd när det behövs. För dig är det viktigt att utvecklas, både i arbetet och som människa.
I samband med anställning visar du upp ett giltigt polisregisterutdrag.
Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team!
Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv upplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev
ÖVRIGT
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar cirka 3000 medarbetare som tillsammans ser till att Eskilstunas äldre och personer med funktionsnedsättning får den vård och omsorg som de behöver. Förvaltningen är uppdelad i en stab och de fem verksamhetsområdena äldreomsorg, funktionshinder, hälso- och sjukvård, bistånd och bemanning. Vi är nästan 70 olika professioner som gör skillnad i andra människors liv, varje arbetsdag.
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap.
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.