Publicerad: 2024-12-20

Logotyp

HR-specialist till Stadenövergripande Bemanning- och Rekryteringsenhet

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
På Bemanning- och Rekryteringsenheten söker vi nu på den stadenövergripande delen en ny HR-specialist. Du utgår från nytt, aktivitetsbaserat kontor på Mässans Gata och kommer tillhöra en enhet som är progressiv och utvecklingsorienterad. Enheten består av enhetschef, HR-specialister och administratörer med olika ansvarsområden inom rekrytering, bemanning och kompetensförsörjning.

En av de primära insatserna som denna tjänst kan innebära är att ansvara för verksamhetsområde: Barn&Unga samt att starta upp stöd i rekrytering och vikariehantering för dessa verksamheter. Tjänsten är emellertid dynamisk och kan också innefatta andra ansvarsområden inom enhetens arbete. Vi arbetar tillsammans och hjälps åt med helheten, vilket innebär att du förväntas bidra till teamets gemensamma framgång och stötta där behov uppstår. Denna helhetssyn skapar en varierad arbetsvardag och en möjlighet att bredda din erfarenhet och kompetens.

Bemanning- och Rekryteringsenheternas uppdrag är att stötta förvaltningen i bemannings-, rekrytering och kompetensförsörjningsfrågor, bland annat genom att rekrytera timvikarier och stötta enhetschefer i tillsvidarerekrytering.

Arbetet består i huvudsak av rekrytering och att ombesörja personalfrågor kopplat till våra vikarier. Samt att ha ett långsiktigt kompetensförsörjningsperspektiv i detta arbete. Som HR-specialist i Bemanning- och Rekryteringsenheten har du möjlighet att påverka och göra skillnad genom att tillsätta kompetens till de verksamheter vi stöttar i bemannings-, rekryterings- och kompetensförsörjningsfrågor.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
- Stämma av verksamhetens behov för att kvalitetssäkra vår bemanningsprocess.
- Läsa ansökningar/CV och göra urval.
- Löpande intervjua lämpliga kandidater till timvikariat.
- Säkerställa referenstagning, intyg, betyg etc.
- Administrera (registrera, arkivera etc.).
- Hantera personalfrågor rörande våra vikarier.
- Vara behjälplig i resonemang kring bemanning på våra verksamheter
- Las-hantering

Din arbetstid är förlagd till dagtid, måndag till fredag. Flextid tillämpas.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleexamen inom personalvetarprogrammet eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering inom offentlig sektor, vilket innebär att du självständigt ansvarar för hela rekryteringsprocessen och är van vid att driva många parallella rekryteringsprocesser samtidigt.

Du behöver ha minst ett års erfarenhet att ha arbetat inom, eller gentemot LSS-verksamhet som vi stöttar, såsom särskilt boende (ex. korttidsboende) eller insatser i ordinärt boende (ex. personligt stöd). Samt mycket god datorvana och gärna erfarenhet från Time Care Pool, Personec, Winlas eller Visma Recruit.

Du har akademisk kunskap om LAS och svensk arbetsrätt, samt goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.

Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar.

Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Göteborg

Populära jobb i Göteborg