Publicerad: 2024-12-23

Logotyp

Administratör till Stadenövergripande Bemanning- och Rekryteringsenhet

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
På Bemanning- och Rekryteringsenheten söker vi nu på den stadenövergripande delen en ny administratör. Du utgår från vårt aktivitetsbaserat kontor på Mässans Gata och kommer tillhöra en progressiv enhet som är utvecklingsorienterad och består av enhetschef, administratörer och HR-specialister med olika ansvarsområden inom rekrytering, bemanning och kompetensförsörjning.

En av de primära insatserna kan innebära är att ansvara för verksamhetsområde: Barn och Unga samt att stödja vikariehantering i dessa verksamheter. Tjänsten är flexibel och kan innefatta andra ansvarsområden. Vi arbetar tillsammans och hjälps åt för att möta verksamheternas behov, vilket skapar en varierad arbetsvardag och en möjlighet att bredda din erfarenhet och kompetens.

Primärt uppdrag är att serva verksamheterna inom Förvaltningen för Funktionsstöd samt Socialförvaltningarna i deras dagliga bemanningshantering när ordinarie personal är frånvarande. Samt att ha ett långsiktigt kompetensförsörjningsperspektiv i detta arbete.

Som bemanningsadministratör ansvarar du för att:
- hantera vikariebeställningar via Time Care Pool.
- följa upp arbetstid utifrån tids- och övertidsregler och Arbetstidslagen
- hantera löner för våra vikarier i Personec.
- hantera sjukfrånvaro.
- hantera introduktion och bredvidgångar i samråd med verksamheterna
- föra statistik kring bemanning och ha daglig kontakt med verksamheter och vikarier för att på bästa sätt hitta bra lösningar utifrån verksamhetens behov med kontinuitet i fokus.

Du samarbetar nära enhetschefer, kollegor och annan personal inom den verksamhet som du stöttar.

Din arbetstid är förlagd måndag till fredag 07:00-15:30. Där flextid tillämpas i samråd med chef och kollegor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av att arbeta med Time Care Pool, Personec, Winlas och Neptune. Du ska också i minst två år ha arbetat inom välfärd som administratör eller i samordnande funktion inom verksamhet som vi stöttar, exempelvis särskilt boende eller personlig assistans.

Du har en avslutad eftergymnasial utbildning. Såsom ekonomisk, personaladministrativ eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Samt mycket god datorvana.

Du behöver ha erfarenhet av att starta upp eller projektleda nya arbetssätt, processer eller system, inom välfärdsadministration eller personalhantering.

Ansvarsfull. Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Bemötande. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll och utgår ifrån allas lika värde. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
Flexibel. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.
Kommunikativ. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument tydligt och effektivt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Ditt främsta verktyg är datorn vilket ställer krav på att du har mycket god datorvana, kan hantera Excel och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Göteborg

Populära jobb i Göteborg