Publicerad: 2024-12-23
Administrativ assistent, Solna
Botema är en redovisningsbyrå som arbetar på fastighetsområdet, främst i Stockholmsregionen. Arbetsgivaren passar dig somtrivs i det lite mindre företaget, medkorta beslutsvägar, ett lyssnande ledarskap och en mycketgod gemenskap på arbetsplatsen. Arbetsplatsen karaktäriseras av innovation, öppenhet,lättsamhetoch personer som har roligt på jobbet. På köpet får man trivselaktiviteter, flextid, 37,5-timmarsvecka, friskvårdsbidrag och en god arbetsmiljö såvälergonomiskt som socialt.
Botema söker nu en administrativ assistent till kontoret i Solna, då de behöver förstärka sitt team med ytterligare en administratör.
Till arbetsuppgifterna hör att arbeta medlägenhetsregister, kund- ochmedlemsfrågor, pantsättningar, ochregistrering av överlåtelser. Kundservice är en grundläggande del av arbetet.Till uppgifterna hör även att ansvara för växeltelefonen samt hantering av inkommande mail och post till företaget, samt att bistå de ansvariga ekonomerna med enklare ekonomiadministration såsom leverantörsreskontra och löpande bokföring.
Ett krav för tjänsten är goda färdigheter i svenska, en bra kommunikativ förmåga,samt gedigen IT-vana.
Då arbetet innebär mycket dialog medkunder och kontakter är goda sociala färdigheter enförutsättning. Du får gärna vara utåtriktad och får inte ha svårt att ta kontakt med andra personer. På samma sätt kräver arbetets karaktär en högproblemlösningsförmåga, initiativförmåga, ansvarsförmåga och en kapacitet att vara självgående.
Det är meriterande, men inget krav, om du har erfarenhet av administration och kundservice.Vi ser gärna att du har ett sinne för siffror, och ett intresse för ekonomi och fastigheter.
Placering av tjänsten är på Botemas kontor vid Solna strand.
Anställningen är på heltid och tillsvidare. Tillträde efter överenskommelse, så snart som möjligt.
Ansök senast 21/1. Urval genomförs löpande och rekryteringen kan komma att avslutas innan sista ansökningsdatum,så vänta inte med att skicka din ansökan.
Denna rekrytering genomförs av Kollega - för anställning på Botema Fastighets AB.
Du behöver inte skriva ett personligt brev när du söker jobb via Kollega.
Eftersom vi använder oss av evidensbaserad rekrytering, där personlig potential är viktigare än formella meriter, kommer det certifierade logik- och personlighetstestet UPP från Psykologisk Metod att ingå som en obligatorisk del av rekryteringsprocessen.
Kollega är ett nytänkande och innovativt företag som arbetar med rekrytering och bemanning, där vi med evidensbaserade metoder hittar kompetens och kandidater andra missar och bidrar till ökad produktivitet och vinst hos våra kunder. Vi arbetar även med Rusta och matcha där vi stöttar arbetssökande till arbete och studier. Vi bär på värderingen att alla har en plats på arbetsmarknaden, liksom att alla har ett ansvar för sin egen försörjning. Och vi är övertygade att alla kan hitta den med rätt stöd, motivation och kontakter. Vi drivs av att utveckla människor, leda dem till rätt plats och ge dem förutsättningar att prestera maximalt utifrån sin potential. Det gäller såväl våra deltagare, som våra rekryterade kandidater och våra egna anställda.