Publicerad: 2024-12-23

Account Manager - Fordon norra Göteborgsregionen

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vill du jobba som Account Manager hos oss där vi i detta fall erbjuder dig ett inarbetat och väl fungerande distrikt? Vi söker dig som har utbildning inom fordon, erfarenhet från fordonsbranschen eller annan likvärdig bransch med koppling till B2B försäljning. Du kommer att arbeta kontinuerligt med nykundsbearbetning.

Vi vill att du;

• Älskar att bearbeta och utveckla kunder, är relationsskapande och vass på att skapa nya och många affärsmässiga kontakter.
• Arbetar strukturerat och har en analytisk förmåga. Du förstår värdet av att planera ditt arbete för att uppnå bearbetning, möten och uppföljning.
• Har ett genuint intresse för att driva försäljning och att genomföra affärer. Du är målmedveten, resultatorienterad och har bra affärsmässigt sinne där du även förstår vikten av att fokusera på kostnader, intäkter, vinst, marknad och avkastning.
• Har en hög grad av social förmåga, du är affärsmässig och professionell i din framtoning och står för företagets värderingar
• Är självgående men ser även vikten av att vara en del i ett lag för att uppnå bästa resultat
• Har en god digital mognad och du uttrycker dig väl i tal och skrift

 

Meriterande är kunskaper inom karosseri då distriktet omfattas av ett antal skadeverkstäder.

Meriterande är kunskaper inom marin- och motorteknik då distriktet även omfattas av marinor.

 

Jobbet innebär
Som Account Manager ansvarar du för ett eget distrikt inom regionen och jobbar med att långsiktigt utveckla detta. Området Fordon omfattar målgrupperna: Märkesverkstäder och Universalverkstäder.

Utifrån vår multikanalstrategi har du ansvaret för kunden oavsett vart kunden väljer att handla.

Arbetet ställer höga krav på kundvård och det är viktigt att du har hög initiativförmåga, är van att ta ansvar och driva processer framåt. Genom samspelet mellan våra olika säljkanaler tar vi marknadsandelar där du har en avgörande roll. Din förmåga att samarbeta och se möjligheterna i samspelet för att utveckla servicen till våra kunder, kommer att vara central.

Du utgår du från ditt hem men jobbar i nära samarbete med kollegor i regionen där vår Megastore Mölndal ofta är en central utgångspunkt. Butikerna i regionen är en central säljkanal där du som Account Manager samspelar och där du möter kollegor och kunder kontinuerligt. Du genomför kundbesök utifrån den planering som inom det geografiska området är lämpligt och som möter kundernas önskemål.


• Du driver försäljning och når uppsatta mål
• Du ser över kundernas behov och hittar lösningar för att effektivisera kundernas hantering av förbrukningsmaterial.
• Du jobbar proaktivt och är lyhörd för att fånga nya affärsmöjligheter
• Du är trygg med att genomföra företagspresentation och praktiska produktdemonstrationer

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett flexibelt arbete med ansvar och goda möjligheter till utveckling. Du befinner dig nära till beslut och kommer att ha god möjlighet att påverka.    

Andra förmåner är en konkurrensmässig lön, lunchförmån, möjlighet till distansarbete för många av våra tjänster, en bra arbetsmiljö, friskvårdsbidrag, personalrabatter samt den tekniska och digitala utrusning som krävs för jobbet. Vi erbjuder tjänstebil i jobbet som Account Manager.

Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad där vi tar vara på goda idéer och värdesätter ditt unika perspektiv.

Tjänstgöringsgrad:                      Heltid
Placeringsort:                              Göteborg med omnejd

Övrigt:                                         Krav på giltigt B-körkort.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 19 januari 2025. 

Kontaktperson är Regionchef Robert Leo, 070-300 7869


• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. När du skickat in din ansökan får du återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen.

 


• Om du går vidare i processen kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost.

 


• För de kandidater som går vidare i processen kommer inför en andra intervju att genomföra personlighetstest.

 


• I de flesta av våra rekryteringsprocesser ingår en samresa med en kollega eller en träff med en kollega som du kommer samarbeta med. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.

 

På Würth strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar varmt sökande med olika bakgrund. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda. 

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Göteborg

Populära jobb i Göteborg