Publicerad: 2025-01-01
Redovisningsekonom
Adress
Jönköping
Anställning
Deltid
Lönetyp
Fast månads- vecko- eller timlön
Om företaget
Vi är ett bolag med två olika verksamheter. Den ena verksamheten fokuserar på långsiktigt arbete med två bolag där vi erbjuder en helhetsservice inom ekonomi och den andra verksamheten sysslar med bolagsservice där vi får in mindre bolag som ska avslutas där en del administration, redovisning och små bokslut tillkommer.
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom hos oss kommer du att ha en viktig roll i att säkerställa att redovisning och administrationen fungerar smidigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Hantering och bokföring av leverantörs- och kundreskontra.
- Betalningar och avstämning av konton.
- Stöd i löneadministration och rapportering.
- Uppföljning av in- och utbetalningar samt hantering av påminnelser.
- Bokslutsarbete, göra mindre bokslut
- Övriga administrativa och ekonomirelaterade uppgifter
Vem söker vi?
Vi söker dig som är lättsam, ordningsam, strukturerad och trivs med att arbeta i en roll där detaljerna spelar stor roll. Du har intresse för att lära dig nya uppgifter. Du har förmåga att arbeta självständigt. Du är en teamspelare med god kommunikativ förmåga och en vilja att utvecklas tillsammans med oss.
Vi ser gärna att du har:
- Utbildning inom ekonomi (gymnasial eller eftergymnasial).
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- God datorvana och erfarenhet av ekonomisystemen Visma e-ekonomi och Fortnox.
- Gjort eller varit behjälplig vid bokslut
- Förmåga att arbeta självständigt och prioritera arbetsuppgifter.
Vad vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att växa i en stöttande och utvecklande miljö. Vi erbjuder:
- Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete vid behov.
- Tjänstepension
- Friskvård
- Möjlighet till fler uppgifter och ökad arbetstid
Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50 % med möjlighet till ökad arbetstid. Vi tillämpar provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Ansök via e-post till tg@koyal.se