Publicerad: 2025-01-03

Kundservice

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Om rollen

Vill du bli en del av en framgångsrik verksamhet och vår kundserviceavdelning, som har en mycket viktig funktion och plats i vår organisation, för att ge våra kunder bästa service? Nu letar vi efter en ny kollega!

Kundservice är en del av Internal Sales - vars huvudsakliga arbetsuppgift är att - administrera och registrera order, hantera prognoser för att skapa order, följa upp lagersaldon och leveransbevakning till kund samt kalkylera priser vid behov, bistå & avlasta samt ställföreträda säljarna vid kontakter med kunder och övriga avdelningar inom företaget.




- Anställningsform: Heltid


- Avtalsområde: Tjänsteman

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter


- Strukturera information från kunder och säljare in i företagets affärssystem.

- Fungera som en länk mellan våra kunder och våra produktionsenheter.
- Upprätta prislistor.
Registrera ny- och repeterorder.

- Lämna priser till kunder efter instruktion från säljare.

- Följa upp leveranslöften, som givits till kunderna.

- Arkivera dokument enligt gällande rutiner


- Arbeta med projekt anvisade av närmsta chef

- Övriga arbetsuppgifter anvisade av närmsta chef.
-
Att arbeta mot uppställda mål inom Kundservice.
-

Att informera närmsta chef om måluppfyllelse och verksamheten inom eget ansvarsområde.

- Inköp av material, tjänster och legoarbete enligt gällande rutiner.

- Uppföljning av lagersaldon och leveranstid på kundens begäran.
-
Leveransbevakning av leveranstid/mängd efter signal från planering eller utlastning.

- Behandling av förfallna fakturor .
- Sköta övrig korrespondens.
- Att ge förslag till förändringar av verksamheten.

Din profil



- Positiv och lösningsorienterad.
- Mycket serviceinriktad till främst externa kunder men även interna dialoger.
- Grundläggande kunskaper inom Office paketet
Meriterande

- Tidigare erfarenheter av kundservicearbete
- Grundläggande kunskaper i affärssystemet Visma Business.
Vad kan du förvänta dig?


- Bra arbetsklimat och trevliga kollegor
- En verksamhet med stort fokus på säkerhet och trivsel

- ALLMÄNT: friskvårdsbidrag, möjlighet att arbeta hemifrån, flexibla arbetstider, frukt, kaffe/the, företagshälsovård

- ÖVRIGA FÖRMÅNER: företagsmobil, företagsdator

- ARBETSMILJÖ: en givande och lärorik befattning i en inkluderande och professionell yrkesmiljö, möjligheter till vidareutveckling, ett gediget företag med tillväxtambitioner.



BEWI är en internationell leverantör av förpackningar, komponenter och isoleringslösningar, som sätter högt värde i att vara hållbar i varje del av värdekedjan, från produktion av råmaterial till slutprodukter till återvinning. Vi leder förändringen mot en cirkulär ekonomi för vår bransch. ​Med visionen "protecting people and goods for a better everyday" skapar BEWI ett mervärde för sina kunder, samhället och ägarna på innovativa och effektiva sätt. ​BEWI har fem affärsdivisioner: RAW, Insulation & Construction (I&C), Packaging & Components (P&C), Automotive och Circular.

Packaging & Components (P&C) divisionen tillverkar både standard- och kundanpassade lösningar för många industrisektorer. Detta inkluderar lådor för transport av fisk och andra livsmedel, skyddsförpackningar för ömtåliga varor, samt tekniska komponenter och detaljer inom bilindustrin.

BEWI Packaging i Sverige erbjuder förpackningar och förpackningslösningar som skyddar kundernas produkter från stötar, värme, kyla och fukt. Vi gör dessutom speciallösningar för biltillverkare och företag i andra branscher. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vårt erbjudande och strävar efter att alltid fokusera på de bästa och mest hållbara produkterna, produktionsmetoderna samt logistik- och transportlösningarna på marknaden. Våra produktionsanläggningar finns i Urshult, Värnamo och Vårgårda och vi är totalt ca 130 anställda.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Värnamo

Populära jobb i Värnamo