Publicerad: 2025-01-17
Projektledare fastighet
I sektor service spelar du en viktig roll i att hålla vårt samhälle igång. Vi arbetar med allt från fastighetsskötsel, offentliga måltider och lokalvård till underhåll av gator, parker och ledningsnät – här bidrar du direkt till att skapa en bättre vardag för våra invånare. Vi erbjuder en arbetsmiljö som främjar utveckling, samarbete och nytänkande. Välkommen till oss, här finns det alltid plats för fler som vill göra skillnad!
Fastighetsavdelningen är en del av sektor service. Vi tar hand om förvaltning och utveckling av kommunens fastighetsbestånd, sköter uthyrning av kommunens bostäder, lokaler och arrenden både internt och externt samt entreprenadverksamhet.
Hos oss står ledarskapet och utvecklingen av våra medarbetare i centrum. Vår kultur präglas av att vi vågar vara i framkant och ta modiga beslut för att växa och förverkliga drömmar. Vi värdesätter varandras kompetens och prioriterar erfarenhetsutbyte.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett kreativt och utvecklande arbete där du har möjlighet att påverka och tillsammans med engagerade kollegor göra skillnad för kommunens medborgare? Då är detta en tjänst för dig.
Som projektledare får du möjlighet att vara med på resan från tidiga skeden till slutbesiktning. Det är mycket som ska byggas i ett växande Skaraborg och vi kommer vara en stor del i utvecklingen.
Du kommer att arbeta med olika typer av projekt, både i storlek och karaktär. Rollen innebär bland annat att:
• Leda det gemensamma arbetet mot projektets övergripande mål.
• Alltid sträva efter att uppnå bästa resultat i våra uppdrag, vilket förutsätter ett starkt team och stor entusiasm, tekniskt kunnande och samarbete.
• Ansvara för leverans i rätt tid och till rätt kostnad utefter Skövde kommuns gemensamma projektmodell.
• Gemensamt ansvar för utvecklingen av fastighetsprojektenhetens och sätta och genomföra långsiktiga mål för enheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är van vid att självständigt driva uppdrag i rollen som projektledare. Du har erfarenhet inom projektledning, projekteringsledning samt byggledning. Du är van vid att agera som våra interna beställares förlängda arm, med en förmåga att hålla ihop projektet hela vägen och driva det i mål.
Vi vill att du är väl förtrogen med standardavtalen AB, ABK och ABT. Du är kommunikativ och bra på att uttrycka dig i svenska språket, i tal såväl som i skrift. Du har goda erfarenheter av myndighetskontakter samt är väl insatt i hur byggprocessen ser ut från myndighetssidan.
Som person är du prestigelös och gillar att arbeta i team, dela med dig av din kunskap och att bidra till en kreativ och produktiv anda. Du trivs med att arbeta i en kreativ miljö, samt skapa och utveckla relationer med våra interna kunder och kollegor.
Krav:
• Relevant utbildning från högskola, universitet, YH eller gymnasium, alternativt likvärdig erfarenhet förvärvad från yrkeslivet.
• Minst 2 års erfarenhet från projektledning, projekteringsledning och/eller byggledning inom bygg och fastighet.
• B- Körkort.
ÖVRIGT
Sista dag för att ansöka är 2. februari och löpande urval sker.
Att jobba i Skövde kommun
I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss.
Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Fastighetsavdelningen är en del av sektor service. Vi tar hand om förvaltning och utveckling av kommunens fastighetsbestånd, sköter uthyrning av kommunens bostäder, lokaler och arrenden både internt och externt samt entreprenadverksamhet.
Hos oss står ledarskapet och utvecklingen av våra medarbetare i centrum. Vår kultur präglas av att vi vågar vara i framkant och ta modiga beslut för att växa och förverkliga drömmar. Vi värdesätter varandras kompetens och prioriterar erfarenhetsutbyte.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett kreativt och utvecklande arbete där du har möjlighet att påverka och tillsammans med engagerade kollegor göra skillnad för kommunens medborgare? Då är detta en tjänst för dig.
Som projektledare får du möjlighet att vara med på resan från tidiga skeden till slutbesiktning. Det är mycket som ska byggas i ett växande Skaraborg och vi kommer vara en stor del i utvecklingen.
Du kommer att arbeta med olika typer av projekt, både i storlek och karaktär. Rollen innebär bland annat att:
• Leda det gemensamma arbetet mot projektets övergripande mål.
• Alltid sträva efter att uppnå bästa resultat i våra uppdrag, vilket förutsätter ett starkt team och stor entusiasm, tekniskt kunnande och samarbete.
• Ansvara för leverans i rätt tid och till rätt kostnad utefter Skövde kommuns gemensamma projektmodell.
• Gemensamt ansvar för utvecklingen av fastighetsprojektenhetens och sätta och genomföra långsiktiga mål för enheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är van vid att självständigt driva uppdrag i rollen som projektledare. Du har erfarenhet inom projektledning, projekteringsledning samt byggledning. Du är van vid att agera som våra interna beställares förlängda arm, med en förmåga att hålla ihop projektet hela vägen och driva det i mål.
Vi vill att du är väl förtrogen med standardavtalen AB, ABK och ABT. Du är kommunikativ och bra på att uttrycka dig i svenska språket, i tal såväl som i skrift. Du har goda erfarenheter av myndighetskontakter samt är väl insatt i hur byggprocessen ser ut från myndighetssidan.
Som person är du prestigelös och gillar att arbeta i team, dela med dig av din kunskap och att bidra till en kreativ och produktiv anda. Du trivs med att arbeta i en kreativ miljö, samt skapa och utveckla relationer med våra interna kunder och kollegor.
Krav:
• Relevant utbildning från högskola, universitet, YH eller gymnasium, alternativt likvärdig erfarenhet förvärvad från yrkeslivet.
• Minst 2 års erfarenhet från projektledning, projekteringsledning och/eller byggledning inom bygg och fastighet.
• B- Körkort.
ÖVRIGT
Sista dag för att ansöka är 2. februari och löpande urval sker.
Att jobba i Skövde kommun
I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss.
Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.