Publicerad: 2025-01-17

Logotyp

Applikationskonsult

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Är du redo för nästa utmaning? Vi söker en erfaren applikationskonsult till vårt leveransteam

Är du en person som gillar utmaningar och brinner för hur teknik kan göra skillnad i människors vardag? Vill du kombinera din kreativitet och nyfikenhet för att hjälpa Sveriges kommuner att digitalisera sitt samhällsbyggnadsarbete? Då är Sokigo rätt plats för dig!

Om rollen

Som applikationskonsult på Sokigo ansvarar du för att implementera och leverera IT-lösningar som möter våra kunders behov. Du kommer huvudsakligen arbeta i OnPrem- och Windows-miljöer via fjärruppkoppling där du säkerställer att allt flyter på smidigt och fungerar enligt plan.

Rollen som applikationskonsult innebär att:

  • Installera och konfigurera Sokigos produkter och applikationer i OnPrem-miljöer.
  • Ansvara för tekniska införanden, uppgraderingar och andra förändringsprojekt.
  • Analysera, identifiera och åtgärda problem vid driftsstörningar.
  • Ge teknisk rådgivning och vara ett stöd för våra kunder.
  • Dokumentera konfigurationer, processer och lösningar.

Rollen erbjuder ett väldigt varierande arbete som omfattar både självständiga projekt och ett nära samarbete med kompetenta kollegor och engagerade kunder.

Kvalifikationer:

  • Minst 5 års praktisk erfarenhet som tekniker inom IT, med fokus på OnPrem och Windowsmiljöer.
  • Goda kunskaper om Windows Server (2016, 2019 och senare versioner).
  • Kunskap om scripting (PowerShell).
  • Bra kunskaper om TFS och Git
  • Erfarenhet av säkerhet och backup-lösningar för OnPrem-miljöer.
  • Erfarenhet av molnintegrationer, t.ex. hybridlösningar med Azure eller Office 365.
  • Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Active Directory, DNS, DHCP och andra nätverksfunktioner.
  • Goda kunskaper inom virtualisering (t.ex. Hyper-V eller VMware).

Viktiga egenskaper för rollen:

  • God kommunikationsförmåga och en serviceinriktad attityd.
  • Förmåga att analysera och lösa komplexa problem utifrån kundens behov.
  • Flexibilitet och en positiv inställning till varierade uppgifter.
  • Samarbetsförmåga i team och drivkraft att arbeta självständigt.

Som person är du nyfiken och lösningsorienterad. Du använder din analytiska förmåga för att förstå kundernas behov och omvandla dem till värdeskapande lösningar. Du är strukturerad, effektiv och trivs med att lösa problem. Med din positiva inställning tar du dig an dina arbetsuppgifter och samarbetar gärna med både kollegor och kunder.

Om Sokigo

Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group.

Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till hybridarbete hemifrån och kontoret, på vilket vi möts åtminstone två dagar per vecka.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast.

Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater.

För att skapa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi oss av personlighets- och kapacitetstester vid vårt urval.

Arbetsprov kan förekomma. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag.

Vill du veta mer?

Kontakta Mattias Norman, Leveranschef, telefon08-595 134 81eller mejl mattias.norman@sokigo.com

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Sundbyberg

Populära jobb i Sundbyberg