Publicerad: 2025-01-20

Logistic Project Manager till ledande företag i Göteborg
Är du redo att ta din karriär till nästa nivå i ett ledande företag som värderar innovation och kvalitet? Nu söker vår kund en lösningsorienterad Logistic Project Manager för att stärka teamet i Göteborg. Varmt välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ledande inom sin bransch och deras passion för kvalitet och innovation har satt de i framkant av branschen i årtionden. I rollen som Logistic Project Manager kommer du att ha möjlighet att arbeta tillsammans med talangfulla yrkesmänniskor som brinner för det de gör. Deras samarbetsinriktade och stöttande miljö främjar tillväxt, kreativitet och kontinuerligt lärande. Vi söker nu tillsammans med vår kund en erfaren konsult med erfarenhet av IT-implementeringsprojekt inom logistikprocesser.
Uppdraget påbörjas omgående och sträcker sig i 6 månader med möjlighet till förlängning. Flexibilitet att arbeta hemifrån upp till 2 dagar i veckan efter första månadens arbete på kontoret.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Leda och fördela resurser för projektet
* Använda projekt-, förändrings- och servicemanagementmetodik
* Ansvara för kommunikation och koordinering, inklusive statusrapportering av projektet
* Säkerställa att projektet genomförs inom avtalad omfattning, budget, resurser och tidsramar
* Skapa och kommunicera projektets dokumentation
* Höja kvaliteten och minska risker, hantera förändringar och förväntningar
* Mätning och uppföljning av resultat, ge konstruktiv feedback till projektteamet
* Förstå affärsbehov, definiera krav, föreslå optimala lösningar och driva förändring
VI SÖKER DIG SOM
Utbildning: Högskoleexamen inom business med inriktningar som Supply Chain Management, IT Management eller motsvarande
Språkkunskap: Flytande svenska och engelska i tal och skrift då det används i de dagliga arbetsuppgifterna, meriterande med danska
Arbetserfarenhet:
- Bevisad erfarenhet inom projektledning
- Stark kunskap om inventarie- och orderhanteringssystem samt logistikprocesser
- Erfarenhet av ERP Dynamics, Microsoft Office
- Stark kunskap om leveranskedja, lager och transportverksamhet
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förmåga att leda ett projektteam och arbeta både självständigt och i grupp
- Lösningsorienterad och organiserad med god förmåga att hantera förändringar
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ledande inom sin bransch och deras passion för kvalitet och innovation har satt de i framkant av branschen i årtionden. I rollen som Logistic Project Manager kommer du att ha möjlighet att arbeta tillsammans med talangfulla yrkesmänniskor som brinner för det de gör. Deras samarbetsinriktade och stöttande miljö främjar tillväxt, kreativitet och kontinuerligt lärande. Vi söker nu tillsammans med vår kund en erfaren konsult med erfarenhet av IT-implementeringsprojekt inom logistikprocesser.
Uppdraget påbörjas omgående och sträcker sig i 6 månader med möjlighet till förlängning. Flexibilitet att arbeta hemifrån upp till 2 dagar i veckan efter första månadens arbete på kontoret.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Leda och fördela resurser för projektet
* Använda projekt-, förändrings- och servicemanagementmetodik
* Ansvara för kommunikation och koordinering, inklusive statusrapportering av projektet
* Säkerställa att projektet genomförs inom avtalad omfattning, budget, resurser och tidsramar
* Skapa och kommunicera projektets dokumentation
* Höja kvaliteten och minska risker, hantera förändringar och förväntningar
* Mätning och uppföljning av resultat, ge konstruktiv feedback till projektteamet
* Förstå affärsbehov, definiera krav, föreslå optimala lösningar och driva förändring
VI SÖKER DIG SOM
Utbildning: Högskoleexamen inom business med inriktningar som Supply Chain Management, IT Management eller motsvarande
Språkkunskap: Flytande svenska och engelska i tal och skrift då det används i de dagliga arbetsuppgifterna, meriterande med danska
Arbetserfarenhet:
- Bevisad erfarenhet inom projektledning
- Stark kunskap om inventarie- och orderhanteringssystem samt logistikprocesser
- Erfarenhet av ERP Dynamics, Microsoft Office
- Stark kunskap om leveranskedja, lager och transportverksamhet
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förmåga att leda ett projektteam och arbeta både självständigt och i grupp
- Lösningsorienterad och organiserad med god förmåga att hantera förändringar
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.