Publicerad: 2025-01-20

Receptionist till Allianz Trade

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

SNABBFAKTA

Omfattning: HeltidArbetstider:Måndag - fredag mellan kl. 08:30-17:00Ort:Sveavägen, StockholmStartdatum:OmgåendeAnställningsform:Särskild visstidsanställning

VILKA ÄR ALLIANZ TRADE?Allianz Trade är världsledande inom kreditförsäkring och har kontor över hela världen. De erbjuder lösningar och rådgivning inom kreditförsäkring, internationell inkasso och garantigivning. Mångfald och inkludering är något som Allianz har stort fokus på samt värderar högt.

OM TJÄNSTENI rollen som receptionist kommer du bland annat att ansvara för att ta emot besökare, utföra administrativa arbetsuppgifter samt bidra till att kontoret hålls rent och trivsamt. Du kommer även att utföra enklare IT-relaterade arbetsuppgifter, utan krav på tidigare erfarenhet. Du har en naturlig förmåga att se vad som behöver göras och gör gärna det lilla extra för att både kunder och kollegor ska känna sig välkomna. Som receptionist kommer du vara en nyckelperson för att säkerställa en hög servicenivå på kontoret och fungera som företagets ansikte utåt. Du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter så som:

  • Välkomna besökare
  • Post- och budhantering
  • Kontaktperson för leverantörer, hyresvärd etc.
  • Kontaktperson för IT-kontoret och genomföra enklare IT-uppgifter, exempelvis att installera datorer eller genomföra on- och offboardingrutiner för kollegor
  • Administrativ stöd till kundansvariga och säljare
  • Viss kontakt med kunder för enklare support. Exempelvis att hjälpa till med lösenord för Allianz Trade kundportal
  • Hantera beställningar
  • Förbereda inför möten
  • Anordna fredagsfika
  • Övriga administrativa arbetsuppgifter

VEM ÄR DU?Som person är du social, självgående och serviceinriktad. För att lyckas i rollen tror vi att du är initiativtagande, hjälpsam och har ett öga för detaljer. Vidare är du professionell, ansvarsfull och du trivs att arbeta självständigt. Du som söker uppfyller nedan krav:

  • Har tidigare arbetat inom service
  • Har goda kunskaper inom Officepaketet
  • Kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift
  • Meriterande om du tidigare arbetat i en liknande roll
  • Meriterande om du har ett intresse för ekonomi

VAD ERBJUDER VI?Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård.

ÖVRIG INFORMATION

  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara PostBemanning och blir uthyrd till vår kund.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
  • I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll, UC och referenstagning.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm