Publicerad: 2025-01-21
Vi söker en administratör till vår Ekonomi och HR-avdelning!
Om arbetsplatsen
Varje dag underlättar Rambo vardagen för över 45 000 hushåll, verksamheter och företag i våra fyra ägarkommuner. Rambo AB är ett kommunägt miljöföretag i mellersta Bohuslän inom återvinning och avfallshantering med hushålls- och företagskunder. Rambos uppdrag är att tillgodose ägarkommunernas och dess invånares behov av en ekonomiskt och miljömässigt långsiktigt hållbar resurshushållning och avfallshantering. Vi står för närhet, enkelhet och förtroende. Rambo ägs av Lysekil, Munkedal, Sotenäs och Tanums kommuner och har ca 100 anställda. Mer om Rambos verksamhet finner du på rambo.se
Om tjänsten
Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
- Hantera kund/leverantörsreskontra och vara ansvarig för att underhålla och utveckla rutiner.
- Hantering av avtalsdatabas och vara ansvarig för att underhålla och utveckla rutiner.
- Momsredovisning
- Avstämningar av balanskonton
- Delaktighet vid månad/tertial/årsbokslut.
- HR-administration
- Övriga administrativa uppgifter kopplade till Ekonomi/HR avdelningen
Låter det här som ett jobb där du både vill utvecklas och utveckla? Då tycker vi att du ska söka redan idag!
Vem är du?
För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna är det viktigt att du:
Krav:
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, YH-examen inom ekonomiområdet, eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har kunskap inom ekonomi- och HR-administration samt ett par års praktisk erfarenhet, gärna inom kommunal verksamhet. Du har goda kunskaper i Office-paketet. Som person är du strukturerad, noggrann och har lätt för att samarbeta. Vi ser gärna att du är van att arbeta självständigt och att du är lösningsorienterad. Tjänsten förutsätter att du är serviceinriktad och att du obehindrat kan kommunicera på svenska både i tal och skrift.
Meriterande:
Erfarenhet av Hogia Affärssystem (Hogia Approval Manager, Hogia Approval Agreement)
Erfarenhet från Hogia Lön+/Hogia Personal
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Passar vi dig?
Läs ut Rambo AB och du får Regional avfallsanläggning i mellersta Bohuslän Aktiebolag. Det säger en del om vår verksamhet, medan vår vision säger allt: Det finns inga sopor! Tillsammans skapar vi resurser för framtidens generationer. Vi vill att det ska vara lätt för våra kunder att göra rätt i vardagen och med kunskap och rådgivning tror vi att alla kan vara miljöhjältar. På Rambo samlas olika kompetenser inom insamling, anläggning, kundservice och huvudkontor. Vår värdegrund förenar oss och fungerar vägledande i det dagliga arbetet. Genom att agera på ett sätt som visar att Rambo står för förtroende, enkelhet och närhet förstår kunderna vilka vi är.
Hos oss får du:
Som anställd på Rambo erbjuder vi friskvårdsbidrag, flextid, möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar, friskvårdstimme (där verksamheten tillåter), förmånscyklar samt liv-/olycksfalls-/sjukförsäkring.
Läs mer och ansök via rambo.se