Publicerad: 2025-01-22
Operativt logistikansvarig
Anställning
Heltid
Lönetyp
Fast månads- vecko- eller timlön
Älskar du logistik och utmaningar? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom transport eller logistik och trivs i en snabbrörlig miljö? Blir du taggad av problemlösning och vill arbeta operativt? Då är denna tjänst helt rätt för dig!
Hur din roll kommer att vara
Som Team Leader för logistiken kommer du ansvara för att samordna logistikflöden i alla led, leverans av fordon från våra inköpstationer till våra kunder. Tillsammans med ditt team bestående av två personer, arbetar ni för att säkerställa att in- och utgående logistikflöden fungerar korrekt men också vara en support till interna och externa partners.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Operativt ansvarig för arbetsfördelning av tre personer
- Bevaka, kontrollera samtliga transporter och gå igenom avvikelser
- Rapportering till närmaste chef samt HK i Tyskland
- Uppföljning av KPI:er
- Genomgång av faktura avvikelser
- Supportera inköpsstationer och övriga avdelningar
- Kontinuerlig kontakt med våra samarbetspartners
- Optimera logistikflöden genom strukturförändringar och ständiga förbättringar genom nära samarbete med inköps- och försäljningsavdelningen
Rollen är en heltidstjänst på 40h/vecka, på vardagar med en fast grundlön. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor som ligger på Gustavslundsvägen 131, 16751 i Bromma. Nära Alviks station.
Vad vi vill att du har med dig
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med transport eller logistik
- Goda datorkunskaper och en fallenhet att snabbt sätta dig in i nya digitala verktyg
- Mycket god kommunikationsförmåga
- Förmågan att bygga ett förtroende och tillit gentemot kunder likväl som internt med kollegor
- Att kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Strukturerad, prestigelös samt stark analytisk med en förmåga att hitta lösningar
- Meriterande med tidigare erfarenhet att leda ett mindre team
Vad vi erbjuder dig
Från en unicorn till ett börsnoterat bolag, bli en del av vår framgångssaga!
- En internationell arbetsplats med spännande nationella och internationella projekt
- En internationell arbetsplats med stor möjlighet att påverka och sätta din egen prägel på arbetet
- Bra förmåner, allt i från friskvårdsbidrag till förskottssemester
- En miljö som är öppen, positiv och motiverande med platta hierarkier och korta beslutsvägar
- En självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande techbolag där du har stor inverkan på vår fortsatta framgång
Vilka vi är
AUTO1 Group är Europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke, AUTO1.com, är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero, använder vi våra erfarenheter till att bygga ett varumärke som erbjuder den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Med över 4000 anställda i Europa, AUTO1 Group finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 5.5 miljarder euro under 2023.
AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder.
Ansökan
Är du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på rekrytering@auto1.com. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person.
Are we a match?
If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development.
Moreover, we are a fast-paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients.
Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.