Publicerad: 2025-01-22
Kundmottagare till kund inom bilbranschen
Gillar du kundkontakt och anser att du har ett vänligt och serviceinriktat bemötande? Trivs du i rollen som ansiktet utåt på ett företag där du får möta kunder via disk, telefon och mail? Då är det kanske just dig vi söker!
Vi söker nu en kundmottagare under däcksäsongen med start i slutet av februari.
Om företaget
En av Nordens största bilkedjor har 122 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Företaget säljer både nya och begagnade bilar, erbjuder service och reparationer samt tillhandahåller kringtjänster som däckhotell och glasreparationer. Företaget har ett starkt fokus på kunden och strävar efter att vara den mest kundnöjda aktören i branschen. I Sverige finns 86 anläggningar spridda över fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden representeras av åtta nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, Hyundai, MINI och Dacia.
Arbetsuppgifter
I rollen som kundmottagare under däcksäsongen kommer du att arbeta i en varierad roll där ditt huvudfokus är att vara ansiktet utåt mot kunderna. Tillsammans med dina två kollegor ansvarar du för kundernas upplevelse och ser till att de får ett vänligt och professionellt bemötande både vid inlämning av bil för däckbyte och via telefon och mail vid bokning. Du hanterar kundens förväntningar och administrerar varje kunds order i företagets affärssystem. Du har även löpande kontakt med interna kollegor för bokning och ser till att administrationen sköts på bästa sätt för att underlätta både för kunder och kollegor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och för serviceyrket. Du bör vara utåtriktad, självgående och trivas i ett högt arbetstempo. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom service och kundhantering. Du trivs med att skapa goda relationer både internt och externt och är mån om att ta ansvar samt vårda dina relationer. Du värdesätter god sammanhållning och en positiv teamkänsla. Flytande kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska är ett krav. Vidare bör du behärska dator och telefon på ett självständigt sätt och vara bekväm med att sätta dig in i nya system och hantera enklare administration.
Övrigt
Tjänsten är en konsultanställning via KFX HR-partner som sträcker sig över cirka 6 veckor, med arbetstid måndag-fredag under kontorstider. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare Jonna Bushati på jonna.bushati@kfx.se
Välkommen med din ansökan!
Vi söker nu en kundmottagare under däcksäsongen med start i slutet av februari.
Om företaget
En av Nordens största bilkedjor har 122 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Företaget säljer både nya och begagnade bilar, erbjuder service och reparationer samt tillhandahåller kringtjänster som däckhotell och glasreparationer. Företaget har ett starkt fokus på kunden och strävar efter att vara den mest kundnöjda aktören i branschen. I Sverige finns 86 anläggningar spridda över fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden representeras av åtta nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, Hyundai, MINI och Dacia.
Arbetsuppgifter
I rollen som kundmottagare under däcksäsongen kommer du att arbeta i en varierad roll där ditt huvudfokus är att vara ansiktet utåt mot kunderna. Tillsammans med dina två kollegor ansvarar du för kundernas upplevelse och ser till att de får ett vänligt och professionellt bemötande både vid inlämning av bil för däckbyte och via telefon och mail vid bokning. Du hanterar kundens förväntningar och administrerar varje kunds order i företagets affärssystem. Du har även löpande kontakt med interna kollegor för bokning och ser till att administrationen sköts på bästa sätt för att underlätta både för kunder och kollegor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och för serviceyrket. Du bör vara utåtriktad, självgående och trivas i ett högt arbetstempo. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom service och kundhantering. Du trivs med att skapa goda relationer både internt och externt och är mån om att ta ansvar samt vårda dina relationer. Du värdesätter god sammanhållning och en positiv teamkänsla. Flytande kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska är ett krav. Vidare bör du behärska dator och telefon på ett självständigt sätt och vara bekväm med att sätta dig in i nya system och hantera enklare administration.
Övrigt
Tjänsten är en konsultanställning via KFX HR-partner som sträcker sig över cirka 6 veckor, med arbetstid måndag-fredag under kontorstider. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare Jonna Bushati på jonna.bushati@kfx.se
Välkommen med din ansökan!