Publicerad: 2025-01-22

Logotyp

Socialsekreterare och Resurssamordnare till Placeringsenheten

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans.





Vi söker nu två medarbetare, en som socialsekreterare och en som resurssamordnare mot familjehem.

Båda tjänsterna är på heltid.

Arbetsuppgifter

Socialsekreterare:
Som socialsekreterare på placeringsenheten kommer du att arbeta tillsammans med engagerade kollegor. Du kommer att ansvara för uppföljning av insatser för placerade barn, unga och deras föräldrar samt utreda vidare behov av stöd. I arbetsuppgifterna ingår en del resor utanför kommunen i kontakten med placerade barn och unga.

Resurssamordnare:
Som resurssamordnare mot familjehem, stöttar du familjehemmen med bland annat ersättningar och arvoden, avtalsskrivning och följa upp hur uppdraget fungerar i tätt samarbete med socialsekreterare. Du stöttar även familjehemmen i de utmaningar de kan stöta på inom ramen för deras uppdrag.



Inom placeringsenheten arbetar även resurssamordnare med att rekrytera familjehem HVB och kontaktperson/kontaktfamilj.

Hos oss får du en nära kollegial kontakt och ges möjlighet till såväl enskild handledning av ärendehandledare och grupphandledning internt och externt.. 

Genom satsningen Yrkesresan kommer du som socialsekreterare inom barn och unga under åren ges möjlighet till utbildning inom verksamhetsområdet på arbetstid. Här hittar du mer information om Yrkesresan: Yrkesresan - Kommunförbundet Västernorrland.

Som anställd har du tillgång till en rad förmåner såsom friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, flexibla arbetstider och distansarbete. Väljer du att delvis arbeta på distans utrustar vi delvis din distansarbetsplats. 

 

Kvalifikationer

Vi söker dig med socionomexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som familjehemssekreterare, arbetat med barn och unga och erfarenhet av att arbeta i Life Care.

Utöver formella kompetenser kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Har du förmågan att skapa goda relationer, både internt och externt till klienter, kollegor och samarbetspartners? Tycker du om samarbete och att ta initiativ? Har du förmågan att arbeta självständigt och tillsammans med andra och fatta snabba och tydliga beslut? Sporras du av att hantera och prestera i utmanande situationer? Ser du positivt på utveckling och vill bidra såväl i arbetet som person?
Svarar du ja på frågorna och tycker att förutsättningarna i arbetet låter intressant och har kvalifikationerna som krävs är du välkommen att skicka in din ansökan!

Körkort med behörighet B är ett krav.

Intervjuer kommer ske löpande.

Välkommen med att skicka in din ansökan, bifoga CV och personligt brev, skriv vilken tjänst eller om det är båda du söker till. 


http://inspiration.ornskoldsvik.se/

Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde.

I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Örnsköldsvik

Populära jobb i Örnsköldsvik