Publicerad: 2025-01-23
Samordnare/Projektledare för pilotverksamheten Aktiv fritid
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta
Stadskansliet är navet för den centrala demokratiska processen. Här finns kommunstyrelsens diarium och här förbereds sammanträdena med
kommunstyrelsen och dess utskott samt kommunfullmäktige. Inom stadskansliet
finns vidare specialistfunktioner för juridik, nämndfunktion,
informationssäkerhet, risk- och säkerhetsavdelning, kommunens centralarkiv och
konsument Falun.
Arbetsuppgifter
Tjänsten är en projektledar-/samordnartjänst under 2025 för en pilotverksamhet som heter Aktiv fritid. Aktiv fritid är kopplat till vårt brottsförebyggande arbete och syftar till att uppmuntra och inspirera åldersgruppen 10-12 (mellanstadiet) att bli mer föreningsaktiva inom exempelvis kultur och/eller idrottsföreningar. Tjänsten har två delar. För det första ska du i rollen som samordnare knyta till dig föreningar som vill delta i Aktiv fritid och strukturera/planera bokningar och aktiviteterna tillsammans med föreningarna. För det andra kommer du att "sälja in" projektet till eleverna på skolan så att de lockas till att delta i aktiviteterna.
Kvalifikationer
För rollen krävs:
- Högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
- God förmåga att uttrycka dig på svenska i i både tal och skrift
Personliga egenskaper
Som person är du positiv, prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra då det är viktigt att kunna bygga relationer. Du är även noggrann och självständig samt har ett strukturerat arbetssätt.
Meriterande kvalifikationer
- Vana att leda/samordna aktiviteter
- Vana att arbeta med barn
- God kunskap om föreningsliv inom exempelvis kultur eller idrott
- Vana att hålla muntliga presentationer för grupper
- Vana att ha arbeta i eller med ideella organisationer
- Vana att ha ansvar för egen budget och tidsplanering
Anställningsvillkor
Tjänsten avser en visstidsanställning på heltid med start omgående fram till sista december 2025. Tjänsten är placerad i kommunstyrelseförvaltningen med arbetet kommer att ske på Britsarvsskolan i samarbete med både skolan och kultur- och fritidsförvaltningen.
Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då det kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida.
Kontaktuppgifter
Mattias Scandola, kanslichef, tel. 023-82320
Ulrika Gustavsson-Lindberg, Bråsamordnare, tel. 023-86170
Fackliga företrädare
Leif Andersson, facklig företrädare SACO/SSR, tel. 023-870 40
Christina Johansson, facklig företrädare VISION, tel. 023-821 10
Övrigt
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se
Kontaktinformation
Mattias Scandola, Kanslichef
Arbetsplats
Falun
Stadskansliet är navet för den centrala demokratiska processen. Här finns kommunstyrelsens diarium och här förbereds sammanträdena med
kommunstyrelsen och dess utskott samt kommunfullmäktige. Inom stadskansliet
finns vidare specialistfunktioner för juridik, nämndfunktion,
informationssäkerhet, risk- och säkerhetsavdelning, kommunens centralarkiv och
konsument Falun.
Arbetsuppgifter
Tjänsten är en projektledar-/samordnartjänst under 2025 för en pilotverksamhet som heter Aktiv fritid. Aktiv fritid är kopplat till vårt brottsförebyggande arbete och syftar till att uppmuntra och inspirera åldersgruppen 10-12 (mellanstadiet) att bli mer föreningsaktiva inom exempelvis kultur och/eller idrottsföreningar. Tjänsten har två delar. För det första ska du i rollen som samordnare knyta till dig föreningar som vill delta i Aktiv fritid och strukturera/planera bokningar och aktiviteterna tillsammans med föreningarna. För det andra kommer du att "sälja in" projektet till eleverna på skolan så att de lockas till att delta i aktiviteterna.
Kvalifikationer
För rollen krävs:
- Högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
- God förmåga att uttrycka dig på svenska i i både tal och skrift
Personliga egenskaper
Som person är du positiv, prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra då det är viktigt att kunna bygga relationer. Du är även noggrann och självständig samt har ett strukturerat arbetssätt.
Meriterande kvalifikationer
- Vana att leda/samordna aktiviteter
- Vana att arbeta med barn
- God kunskap om föreningsliv inom exempelvis kultur eller idrott
- Vana att hålla muntliga presentationer för grupper
- Vana att ha arbeta i eller med ideella organisationer
- Vana att ha ansvar för egen budget och tidsplanering
Anställningsvillkor
Tjänsten avser en visstidsanställning på heltid med start omgående fram till sista december 2025. Tjänsten är placerad i kommunstyrelseförvaltningen med arbetet kommer att ske på Britsarvsskolan i samarbete med både skolan och kultur- och fritidsförvaltningen.
Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då det kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida.
Kontaktuppgifter
Mattias Scandola, kanslichef, tel. 023-82320
Ulrika Gustavsson-Lindberg, Bråsamordnare, tel. 023-86170
Fackliga företrädare
Leif Andersson, facklig företrädare SACO/SSR, tel. 023-870 40
Christina Johansson, facklig företrädare VISION, tel. 023-821 10
Övrigt
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se
Kontaktinformation
Mattias Scandola, Kanslichef
Arbetsplats
Falun