Publicerad: 2025-01-23

Logotyp

Medicinsk sekreterare till Röntgen Kungsbacka

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Som medicinsk sekreterare hos oss gör du skillnad för andra människor varje dag.

Här finns utmanande arbetsuppgifter och du har stora möjligheter att utvecklas i ditt yrke och som person. Vi söker dig som är intresserad av att delta i arbetet på en framåt, modern och spännande arbetsplats!

Arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare på en röntgenmottagning kommer du att arbeta i receptionen, registrerar remisser, bokar och ombokar röntgenundersökningar. På röntgen Kungsbacka utför vi skelettundersökningar, ultraljud, datortomografi, magnetkameraundersökningar och mammografi. Vi hanterar även ärenden i 1177 och Tele Q. Att boka vissa undersökningar kräver en hög kompetens av utförandet, och vi hjälps ofta åt med bokningen. Arbetet är mycket varierande då sekreterarna har olika placeringar vilka man roterar mellan.

Vi arbetar i datasystemet SECTRA, och använder ibland Region Hallands journalsystem VAS. Våra röntgenläkare använder taligenkänning så vi skriver nästan inga diktat.

I nuläget är vi ca 25 st medarbetare som arbetar dagtid måndag till fredag. Arbetsplatsen kännetecknas av ett gott kamratskap och ett nära samarbete med övriga yrkesgrupper, röntgensjuksköterskor, undersköterskor, och läkare.

Region Hallands vision är att bli den bästa livsplatsen och vi vet att våra medarbetare är nyckeln till våra goda resultat i många nationella mätningar. Vi är ständigt på jakt efter nya stjärnor och vi hoppas att just du, med din kunskap och kompetens, kan hjälpa oss att fortsätta nå vår vision!

Om oss
Utifrån Region Hallands vision ”Bästa livsplatsen” verkar ADH (Ambulans, diagnostik och Hälsa), för en god hälsa hos befolkningen i Halland. Våra medarbetare är nyckeln till att bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Vår utgångspunkt är alltid patienten och den halländske medborgaren. Området Medicinsk diagnostik består av Röntgen, Klinisk kemi och transfusionsmedicin, Klinisk mikrobiologi och vårdhygien samt Klinisk patologi och cytologi. Vi har verksamhet vid Hallands sjukhus i Halmstad, Varberg och Kungsbacka samt i Falkenberg.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller har vårddokumentationsutbildning. Du är ansvarsfull, kvalitetsmedveten, har god samarbetsförmåga och sätter patienten i fokus. Du har goda kunskaper i svenska språket samt goda datorkunskaper. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vill därför ha din ansökan snarast möjligt

Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. 
Här kan du läsa om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner vi kan erbjuda dig som är anställd i Region Halland.

Om Region Halland


Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/

Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.


Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Kungsbacka

Populära jobb i Kungsbacka