Publicerad: 2025-01-24

Logotyp

Operativ inköpare

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en självgående och engagerad operativ inköpare för ett spännande uppdrag via oss på Randstad. Som en nyckelspelare i vår inköpsgrupp kommer du att arbeta i en dynamisk miljö där du ansvarar för flera kritiska funktioner, från att placera beställningar till att följa upp leverantörsprestanda. Du kommer att ansvara för beställningar och leveranser från dina leverantörer enligt de avtal som våra strategiska inköpare har arbetat fram. Det är viktigt att du följer våra kunders behov och säkerställer att leveranser sker i rätt tid. Samtidigt arbetar du aktivt för att utveckla ditt inköpsområde och säkerställa en effektiv och pålitlig försörjningskedja. En viktig del av rollen är att kommunicera och hantera avvikelser i leveranskedjan, vilket kräver ett nära samarbete med både interna och externa intressenter.


Arbetet innebär också att du bidrar till att utveckla och implementera nya processer och verktyg gentemot leverantörer. Du förväntas arbeta med problemlösning, både på kort och lång sikt, för att förbättra arbetsflöden och leveranssäkerhet. Du ingår i en grupp av inköpare som hanterar olika inköpsområden för vår produktion. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du är flexibel, noggrann och snabbt kan anpassa dig till förändrade krav och arbetsbelastningar. Kunden uppmuntrar aktivt deltagande i förändringsprocesser och ser fram emot att du bidrar som en drivande kraft i förbättringsarbetet. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så skicka in din ansökan redan idag!


Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet.


Ansvarsområden

  • Hantering av inköp, beställningar och fakturor.
  • Leveransbevakning.
  • Driva och leda leverantörsmöten för löpande leveranser.
  • Materialplanering.
  • Kommunikation och återföring till kunder och leverantörer.
  • Processutveckling.


Kvalifikationer

  • Relevant akademisk utbildning inom inköp eller logistikområdet
  • Minst 1 års erfarenhet av arbete med inköpsrelaterade uppgifter
  • Förmåga att arbeta både självständigt och i team
  • Flytande i svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper på professionell nivå är meriterande
  • Kunskap i SAP och excel  är meriterande men inte ett krav


Om företaget


Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Norrköping

Populära jobb i Norrköping