Publicerad: 2025-01-24
![Logotyp](https://arbetsformedlingen.se/rest/agas/api/v1/organisation/5565595450/logotyper/logo.png)
Projektekonom till spännande uppdrag i Jönköping
Vi söker nu för kunds räkning en projektekonom för ett spännande uppdrag inom teknisk säkerhet! Har du ekonomisk bakgrund, är administrativt lagd och gillar att arbeta mot deadlines och mål? Då är detta tjänsten för dig!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ledande inom tekniskt installations- och serviceföretag i Norden som erbjuder lösningar inom el, VVS, ventilation och säkerhet. Företaget arbetar med installation, drift och underhåll för både kommersiella och offentliga byggnader samt industriella anläggningar.
En del av bolaget riktar in sig på Fire & Security varav denna avdelningen erbjuder kompletta säkerhetslösningar för företag, offentliga organisationer och fastigheter. Avdelningen har just nu ett spännande säkerhetsprojekt igång hos en av deras kunder, där de söker en kompetent projektekonom som ska stötta upp i administration, dag-och loggbokshantering samt fakturering. Projektgruppen är baserad i Jönköping där både huvudprojektledare samt övriga projektmedlemmar har sin bas.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och arbetar som konsult ute hos kund.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Administrativt arbete så som hantering av dagböcker och tidrapporter
* Kontinuerligt stötta projektledarna
* Hantera fakturor från underentreprenörer och leverantörer
* Delta i möten och avstämningar med kund
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt relevant arbetslivserfarenhet
- Kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift
- Har erfarenhet av leverantörsreskontra och fakturahantering
- Är van vid administrativa uppgifter
- Goda kunskaper i Excel
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete i Unit4
Personliga egenskaper
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen som projektekonom krävs det att du tycker om administrativt arbete och klarar av en hög arbetsbelastning med deadlines och mål, där driv och ihärdighet är en viktig faktor. Vidare är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och att du trivs med att samarbeta och kommunicera med människor, då både interna och externa kontaktytor är en viktig del av arbetet.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ledande inom tekniskt installations- och serviceföretag i Norden som erbjuder lösningar inom el, VVS, ventilation och säkerhet. Företaget arbetar med installation, drift och underhåll för både kommersiella och offentliga byggnader samt industriella anläggningar.
En del av bolaget riktar in sig på Fire & Security varav denna avdelningen erbjuder kompletta säkerhetslösningar för företag, offentliga organisationer och fastigheter. Avdelningen har just nu ett spännande säkerhetsprojekt igång hos en av deras kunder, där de söker en kompetent projektekonom som ska stötta upp i administration, dag-och loggbokshantering samt fakturering. Projektgruppen är baserad i Jönköping där både huvudprojektledare samt övriga projektmedlemmar har sin bas.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och arbetar som konsult ute hos kund.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Administrativt arbete så som hantering av dagböcker och tidrapporter
* Kontinuerligt stötta projektledarna
* Hantera fakturor från underentreprenörer och leverantörer
* Delta i möten och avstämningar med kund
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt relevant arbetslivserfarenhet
- Kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift
- Har erfarenhet av leverantörsreskontra och fakturahantering
- Är van vid administrativa uppgifter
- Goda kunskaper i Excel
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete i Unit4
Personliga egenskaper
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen som projektekonom krävs det att du tycker om administrativt arbete och klarar av en hög arbetsbelastning med deadlines och mål, där driv och ihärdighet är en viktig faktor. Vidare är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och att du trivs med att samarbeta och kommunicera med människor, då både interna och externa kontaktytor är en viktig del av arbetet.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.