Publicerad: 2025-01-24
![Logotyp](https://arbetsformedlingen.se/rest/agas/api/v1/organisation/5567183693/logotyper/logo.png)
IT-supporttekniker & onsite-tekniker till globalt företag
Till ett uppdrag i centrala Stockholm söker vi nu efter en social och driven IT-tekniker som vill arbeta med IT-support och onsite support hos vår kund som är ett globalt företag där utvecklingsmöjligheterna inom IT är mycket goda. Till denna tjänst söker vi någon som på sikt vill ta klivet upp från supporten och gå över till infrastruktursteamet internt.
Tjänsten kommer att börja som ett konsultuppdrag via Centric och anställningen kommer sedan att gå över direkt till kunden efter ca 6 månander.
Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Som IT-supporttekniker får du en nyckelroll i att säkerställa en smidig och problemfri IT-miljö för användarna. Du blir företagets go-to-person för tekniska frågor och problem, där du både på plats och via fjärranslutning hanterar allt från enkla vardagsfrågor till komplexa tekniska utmaningar. Din expertis bidrar till att användarna kan fokusera på sina arbetsuppgifter utan avbrott.
I rollen ingår att felsöka och lösa problem med datorer, skrivare, nätverk och annan IT-utrustning. Du ansvarar också för installation och underhåll av både hårdvara och mjukvara, där du ser till att allt fungerar optimalt och är uppdaterat. Utöver det kommer du att arbeta med kontoadministration i en Microsoft-miljö, där du skapar och hanterar användarkonton och behörigheter för att ge användarna rätt åtkomst och verktyg.
Om du gillar en varierad vardag där problemlösning, tekniskt kunnande och användarstöd står i fokus, är detta en roll och ett företag som erbjuder både utmaning och utveckling.
Din profil och kvalifikationer
Som person tror vi att du är social, driven och verkligen brinner för IT. Du är en lagspelare som tycker om kunskapsdelning inom ditt team och du är någon som sprider glädje runt omkring dig.
Krav:
-
Minst 1-2 års erfarenhet av IT-servicedesk via telefon, fjärrstyring och fysiskt bebötande med användare.
-
Goda kunskaper inom Windows, O365, Active Directory och Intune
-
Vana av att fjärrstyra och dokumentera i ärendehanteringssystem
-
Har ett stort intresse inom IT och ser dig gärna utvecklas inom IT-infrastruktur på sikt.
-
Gymnasial utbildning inom IT, alternativt eftergymnasial utbildning inom IT
-
Kan arbeta på plats i centrala Stockholm
-
Flytande svenska och engelska - i såväl tal som skrift
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Hollie Van de Ruit
+46734159374
Hollie.VandeRuit@centric.eu
Tjänsten kommer att börja som ett konsultuppdrag via Centric och anställningen kommer sedan att gå över direkt till kunden efter ca 6 månander.
Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Som IT-supporttekniker får du en nyckelroll i att säkerställa en smidig och problemfri IT-miljö för användarna. Du blir företagets go-to-person för tekniska frågor och problem, där du både på plats och via fjärranslutning hanterar allt från enkla vardagsfrågor till komplexa tekniska utmaningar. Din expertis bidrar till att användarna kan fokusera på sina arbetsuppgifter utan avbrott.
I rollen ingår att felsöka och lösa problem med datorer, skrivare, nätverk och annan IT-utrustning. Du ansvarar också för installation och underhåll av både hårdvara och mjukvara, där du ser till att allt fungerar optimalt och är uppdaterat. Utöver det kommer du att arbeta med kontoadministration i en Microsoft-miljö, där du skapar och hanterar användarkonton och behörigheter för att ge användarna rätt åtkomst och verktyg.
Om du gillar en varierad vardag där problemlösning, tekniskt kunnande och användarstöd står i fokus, är detta en roll och ett företag som erbjuder både utmaning och utveckling.
Din profil och kvalifikationer
Som person tror vi att du är social, driven och verkligen brinner för IT. Du är en lagspelare som tycker om kunskapsdelning inom ditt team och du är någon som sprider glädje runt omkring dig.
Krav:
-
Minst 1-2 års erfarenhet av IT-servicedesk via telefon, fjärrstyring och fysiskt bebötande med användare.
-
Goda kunskaper inom Windows, O365, Active Directory och Intune
-
Vana av att fjärrstyra och dokumentera i ärendehanteringssystem
-
Har ett stort intresse inom IT och ser dig gärna utvecklas inom IT-infrastruktur på sikt.
-
Gymnasial utbildning inom IT, alternativt eftergymnasial utbildning inom IT
-
Kan arbeta på plats i centrala Stockholm
-
Flytande svenska och engelska - i såväl tal som skrift
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Hollie Van de Ruit
+46734159374
Hollie.VandeRuit@centric.eu