Publicerad: 2025-01-27

Logotyp

Administrativ handläggare

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Arbetsgivarverket är en arbetsgivarorganisation för statliga arbetsgivare och en förvaltningsmyndighet. Medlemmar är cirka 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans med medlemmarna utvecklar och samordnar Arbetsgivarverket den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för cirka 290 000 anställda.

Vi söker nu en administrativ handläggare för att förstärka vår organisation under ett halvår. Är du en strukturerad och lösningsfokuserad person som vill använda din servicekänsla för att bidra till vårt gemensamma uppdrag? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig!

Om staben
Som administrativ handläggare är du placerad i staben och rapporterar till stabschefen. Enheten ansvarar för den övergripande samordningen av myndighetens administrativa verksamhet, som omfattar verksjuridik, intern verksamhetsutveckling, ekonomi, IT, HR, arkiv och registratur, reception samt intern service.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att:


• Arbeta med upphandlingsadministration
• Ge stöd inom arkiv- och registratur
• Biträda säkerhetsansvarig och arkivarie i frågor om informationssäkerhet
• Ge administrativt stöd i remisshandläggning.

I övrigt utföra förekommande arbetsuppgifter vid staben.

Dina kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi vill att du ska ha:


• Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för arbetsuppgifterna
• Erfarenhet av arbete i en stabsfunktion inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av arbete med och kunskap om regelverket kring informationssäkerhet
• Erfarenhet av arbete i ett diariesystem.

Det är meriterande om du har: 


• Erfarenhet av upphandlingsadministration
• Erfarenhet av att ge administrativt stöd i arkivfrågor inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av administrativ remisshandläggning
• Kunskap om personuppgiftsbehandling och GDPR
• Erfarenhet av arbete i en intresseorganisation.

Som person är du resultatinriktad och har förmågan att planera och driva ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt. Vidare är du serviceinriktad och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra för att stötta verksamheten och hitta lösningar på de utmaningar som uppstår. Du har även en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid beslut om anställning.

Om anställningen
Anställningen är tidsbegränsad till och med den 30 september 2025. En säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att göras innan beslut om anställning fattas. 

Arbetsgivarverkets värdegrund utgår från att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi har ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Arbetsgivarverket finns på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm, nära T-centralen.

Läs gärna mer om Arbetsgivarverket och vårt uppdrag på vår webbplats www.arbetsgivarverket.se och vår plattform Jobba statligt på www.jobbastatligt.se

Är du intresserad?


Om du har frågor och vill veta mer om jobbet kan du kontakta stabschefen Anna-Karin Jansson på e-post Anna-karin.jansson@arbetsgivarverket.se eller via växeln 08-700 13 00. 

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 16 februari 2025.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av uppdraget men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

 
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm