Publicerad: 2025-01-27
Registrator
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.
Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.
Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.
Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun är en del av den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi förbereder oss för fullt med att bland annat bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.
ARBETSUPPGIFTER
Som registrator på barn och utbildningsförvaltningen arbetar du med ärendehantering och informationsförvaltning i ett brett perspektiv i en mångfacetterad roll där du får en god överblick och insyn i många olika processer och kommer i kontakt med hela förvaltningen.
Du ansvarar för förvaltningens övergripande diarieföring av inkomna och upprättade handlingar och arkivering. Förutom det löpande arbetet, arbetar du även med att utveckla processer, rutiner och styrande dokument som rör informationshantering.
Som registrator hos oss kommer du att arbeta i team med förvaltningens nämndsekreterare och i nära samarbete med övriga kollegor på förvaltningskontoret. Du har nära kontakt med förvaltningens verksamhetsavdelningar och ger stöd, råd och utbildning i frågor kring informations- och dokumenthantering till dina kollegor. Den stora majoriteten av handlingar är i dagsläget digitala men i viss mån förekommer fortfarande pappershantering. Ditt arbete kommer också bestå av att ge service och lämna ut allmänna handlingar till allmänhet.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har en akademisk utbildning inom exempelvis arkivvetenskap, samhällsvetenskap, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har stark förmåga att samarbeta och samverka samt skapar goda relationer både internt som externt. Du är tydlig och transparent i din kommunikation, vilket leder till framgångsrika relationer med de du möter i ditt arbete. Du har god datorvana och är van att arbeta i olika digitala system och miljöer. Att sätta dig in i nya verktyg och tekniska lösningar är något du gör med engagemang och nyfikenhet. Tjänsten ställer krav på svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande med
• dokumenterad kunskap och erfarenhet i dokument- och ärendehanteringssystem, såsom Public 360 eller motsvarande.
• erfarenhet av att hålla i utbildning och ge support.
• tidigare erfarenhet av utlämnande av allmänna handlingar, informationshantering, informationssäkerhet, sekretessbedömningar, dataskyddsarbete (GDPR) och systemfrågor
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/
Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.
Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.
Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.
Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun är en del av den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi förbereder oss för fullt med att bland annat bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.
ARBETSUPPGIFTER
Som registrator på barn och utbildningsförvaltningen arbetar du med ärendehantering och informationsförvaltning i ett brett perspektiv i en mångfacetterad roll där du får en god överblick och insyn i många olika processer och kommer i kontakt med hela förvaltningen.
Du ansvarar för förvaltningens övergripande diarieföring av inkomna och upprättade handlingar och arkivering. Förutom det löpande arbetet, arbetar du även med att utveckla processer, rutiner och styrande dokument som rör informationshantering.
Som registrator hos oss kommer du att arbeta i team med förvaltningens nämndsekreterare och i nära samarbete med övriga kollegor på förvaltningskontoret. Du har nära kontakt med förvaltningens verksamhetsavdelningar och ger stöd, råd och utbildning i frågor kring informations- och dokumenthantering till dina kollegor. Den stora majoriteten av handlingar är i dagsläget digitala men i viss mån förekommer fortfarande pappershantering. Ditt arbete kommer också bestå av att ge service och lämna ut allmänna handlingar till allmänhet.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har en akademisk utbildning inom exempelvis arkivvetenskap, samhällsvetenskap, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har stark förmåga att samarbeta och samverka samt skapar goda relationer både internt som externt. Du är tydlig och transparent i din kommunikation, vilket leder till framgångsrika relationer med de du möter i ditt arbete. Du har god datorvana och är van att arbeta i olika digitala system och miljöer. Att sätta dig in i nya verktyg och tekniska lösningar är något du gör med engagemang och nyfikenhet. Tjänsten ställer krav på svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande med
• dokumenterad kunskap och erfarenhet i dokument- och ärendehanteringssystem, såsom Public 360 eller motsvarande.
• erfarenhet av att hålla i utbildning och ge support.
• tidigare erfarenhet av utlämnande av allmänna handlingar, informationshantering, informationssäkerhet, sekretessbedömningar, dataskyddsarbete (GDPR) och systemfrågor
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/
Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.
Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.