Publicerad: 2025-01-28
Systemförvaltare till Statens servicecenter, Östersund
Vi vänder oss främst till dig som idag arbetar med systemförvaltning.
Anställningen är placerad på enheten systemförvaltning Primula som tillhör avdelningen för Systemförvaltning. Vi är i dagsläget ca 13 medarbetare på enheten och finns fördelat på orterna Göteborg och Östersund. Denna tjänst är dock placerad i Östersund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som systemförvaltare innebär förvaltning och utveckling i lönesystemet. Dina ärenden kommer via vårt ärendehanteringssystem som andra linje och kan avse behörigheter, lönearter, rapporter/statistik, ekonomisk redovisning, styrtabeller och uppsättning av inrapporteringsformulär. Du kommer att delta i olika former av interna och externa samarbetsforum där både fysiska möten och virtuella möten är förekommande. Arbetsuppgifterna varierar under året utifrån de årsrutiner som finns. I rollen arbetar du internt gentemot lön samt externt mot kunder och leverantör. Du kommer jobba med åtskilliga kunder samtidigt vilket gör att det är viktigt att du kan hantera flera kunder och deras olika uppsättningar parallellt. Vidare så kommer du ha ett tätt samarbete med systemleverantör avseende såväl problemlösning som utveckling.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant utbildning inom t ex systemadministration/förvaltning eller lön alternativt motsvarande kompetens förvärvat genom att ha arbetatat minst ett år med liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömmer relevant för tjänsten
• Erfarenhet av att ha arbetat minst ett år under de senaste fem åren inom något av följande områden: lön eller systemförvaltning
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att bidra till ett gott samarbete med såväl dina kollegor som externa aktörer
• Att ge god service, internt och externt
• Att vara flexibel där du ser förändringar som utvecklande
• Att vara konsultativ och lösningsorienterad
• Att kunna strukturera och prioritera ditt arbete
Dessutom är det meriterande om du har:
• Kunskap och erfarenhet gällande lönesystemet Primula
• Erfarenhet av att ha arbetat inom support
• Erfarenhet av att ha arbetat inom behörighetshantering
Övrigt
Anställningen är en tillsvidaretjänst på 100%.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Östersund.
Tillträde enligt övernskommelse.
Resor kan förekomma.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 10 februari, 2024.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Intervjuer planeras att påbörjas under vecka 8.
Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov.
Statens servicecenter
Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.
Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Anställningen är placerad på enheten systemförvaltning Primula som tillhör avdelningen för Systemförvaltning. Vi är i dagsläget ca 13 medarbetare på enheten och finns fördelat på orterna Göteborg och Östersund. Denna tjänst är dock placerad i Östersund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som systemförvaltare innebär förvaltning och utveckling i lönesystemet. Dina ärenden kommer via vårt ärendehanteringssystem som andra linje och kan avse behörigheter, lönearter, rapporter/statistik, ekonomisk redovisning, styrtabeller och uppsättning av inrapporteringsformulär. Du kommer att delta i olika former av interna och externa samarbetsforum där både fysiska möten och virtuella möten är förekommande. Arbetsuppgifterna varierar under året utifrån de årsrutiner som finns. I rollen arbetar du internt gentemot lön samt externt mot kunder och leverantör. Du kommer jobba med åtskilliga kunder samtidigt vilket gör att det är viktigt att du kan hantera flera kunder och deras olika uppsättningar parallellt. Vidare så kommer du ha ett tätt samarbete med systemleverantör avseende såväl problemlösning som utveckling.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant utbildning inom t ex systemadministration/förvaltning eller lön alternativt motsvarande kompetens förvärvat genom att ha arbetatat minst ett år med liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömmer relevant för tjänsten
• Erfarenhet av att ha arbetat minst ett år under de senaste fem åren inom något av följande områden: lön eller systemförvaltning
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att bidra till ett gott samarbete med såväl dina kollegor som externa aktörer
• Att ge god service, internt och externt
• Att vara flexibel där du ser förändringar som utvecklande
• Att vara konsultativ och lösningsorienterad
• Att kunna strukturera och prioritera ditt arbete
Dessutom är det meriterande om du har:
• Kunskap och erfarenhet gällande lönesystemet Primula
• Erfarenhet av att ha arbetat inom support
• Erfarenhet av att ha arbetat inom behörighetshantering
Övrigt
Anställningen är en tillsvidaretjänst på 100%.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Östersund.
Tillträde enligt övernskommelse.
Resor kan förekomma.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 10 februari, 2024.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Intervjuer planeras att påbörjas under vecka 8.
Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov.
Statens servicecenter
Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.
Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.