Publicerad: 2025-01-30
HR-administratör
Vi söker en HR-administratör tillTrafikmyndighet i Stockholm.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar vi för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor.Du blir en del av sektionen HR-utveckling och verksamhetsstöd och arbetet sker i nära samarbete med vår andra HR-administratör. Inom sektionen finns även strateger, specialister och en systemspecialist. Sektionen ingår som en del av HR-avdelningen på runt 20 personer. Inom HR arbetar de mycket tillsammans i olika tvärfunktionella grupperArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkomna ärenden i HR:s funktionsbrevlåda samt att administrera våra förmåner.
Du ansvarar för att registrera och ge support kring grunddatan i personalsystemet (Heroma). Du säkerställer att vi har korrekta anställnings- och personuppgifter i personalsystemet samt arbetar med att hantera scheman.
Till det kommer även arbetsuppgifter så som utlämnande av allmänna handlingar, diarieföring och arkivering. Du kommer att arbeta i flera av våra olika personaladministrativa system, främst Heroma. Du kommer också att vara administrativt stöd till ledningen på HR samt en av flera webredaktörer på HR. I arbetsuppgifterna ingår även att delta i olika utvecklingsarbeten inom ramen för HR-avdelningens uppdrag. Prioriterade utvecklingsområden kommande tiden handlar mycket om effektivisering, digitalisering och masterdata.
Du är viktig i att etablera ett mer proaktivt, verksamhetsnära och flexibelt arbetssätt för att tillmötesgå organisationens behov och sätta nya smarta arbetssätt av ansvarsområdet.
Krav (OBS, obligatoriska)
Minst 2 års relevant erfarenhet från bred administrativ HR-rollMinst 2 års erfarenhet av arbete i personaladministrativa/lönesystem Erfarenhet från minst ett tidigare uppdrag inom offentlig verksamhet Erfarenhet av att ha arbetat med minst ett support/servicerelaterat uppdragBeskriv hur kravet uppfylls i kolumn D samt referera till uppdrag i CV för att anbud ska kunna godkännas."
Meriterande
Minst 1 års erfarenhet av arbete i Heroma
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!