Publicerad: 2025-01-31
![Logotyp](https://arbetsformedlingen.se/rest/agas/api/v1/organisation/5564472677/logotyper/logo.png)
Administratör till Linköpings universitet
Om tjänsten
Till Institutionen för Datavetenskap (IDA) på Linköpings universitet söker vi dig som är en lösningsorienterad, ansvarstagande och service inriktad Administratör. I rollen som Administratör kommer du arbeta med administrativa uppgifter inom institutionens grundutbildningsverksamhet.
Arbetet innebär bland annat att ge administrativt stöd till institutionens medarbetare, lärare och studenter. I rollen kommer du även behöva kommunicera med internationella medarbetare och studenter på engelska.
Övriga arbetsuppgifter:
- Kursadministration i form av tentamenshantering
- Administration av examensarbeten och uppsatser
- Resultatrapportering i det studieadministrativa systemet Ladok
- Bokningar av lärosalar i systemet TimeEdit
- Stöd till studenter i institutionens studerandeexpedition som till exempel utlämning av tentor
- Arkivering
- Delaktighet i utvecklingen av processer, rutiner och administrativa system
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag med tillträde senast 15 april 2025 och beräknas pågå till och med september 2026.
Uppdraget är på heltid, 100% och utförs inom normal arbetstid vardagar 8-16.30 på Linköpings Universitet, Campus Valla, i Linköping. Viss möjlighet till flexibilitet gällande arbetstidens förläggning och distansarbete finns om verksamhetet tillåter efter överenskommelse med teamleader.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl i tal som skrift
Viktiga personliga egenskaper för tjänsten är:
- Förmåga att skapa kontakter och goda relationer
- Ett professionellt och positivt förhållningssätt
- Förmåga att bibehålla lugnet och prioritera rätt i stressiga situationer utan att kompromissa med kvaliteten.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
• Hög användarkompetens i administrativa system
• Erfarenhet av relevant och självständigt administrativt arbete
• Relevant erfarenhet av arbete inom serviceyrken
Vi strävar efter en innovativ och inkluderande rekryteringsprocess varför du har möjlighet att genomföra en intervju med det AI-drivna intervjuverktyget Tengai. Verktyget hjälper oss att få mer information om dina styrkor och erfarenheter utan påverkan av förutfattade meningar. Efter ett första urval är nästa steg i processen en digital intervju med ansvarig rekryterare.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-02-13
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Till Institutionen för Datavetenskap (IDA) på Linköpings universitet söker vi dig som är en lösningsorienterad, ansvarstagande och service inriktad Administratör. I rollen som Administratör kommer du arbeta med administrativa uppgifter inom institutionens grundutbildningsverksamhet.
Arbetet innebär bland annat att ge administrativt stöd till institutionens medarbetare, lärare och studenter. I rollen kommer du även behöva kommunicera med internationella medarbetare och studenter på engelska.
Övriga arbetsuppgifter:
- Kursadministration i form av tentamenshantering
- Administration av examensarbeten och uppsatser
- Resultatrapportering i det studieadministrativa systemet Ladok
- Bokningar av lärosalar i systemet TimeEdit
- Stöd till studenter i institutionens studerandeexpedition som till exempel utlämning av tentor
- Arkivering
- Delaktighet i utvecklingen av processer, rutiner och administrativa system
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag med tillträde senast 15 april 2025 och beräknas pågå till och med september 2026.
Uppdraget är på heltid, 100% och utförs inom normal arbetstid vardagar 8-16.30 på Linköpings Universitet, Campus Valla, i Linköping. Viss möjlighet till flexibilitet gällande arbetstidens förläggning och distansarbete finns om verksamhetet tillåter efter överenskommelse med teamleader.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl i tal som skrift
Viktiga personliga egenskaper för tjänsten är:
- Förmåga att skapa kontakter och goda relationer
- Ett professionellt och positivt förhållningssätt
- Förmåga att bibehålla lugnet och prioritera rätt i stressiga situationer utan att kompromissa med kvaliteten.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
• Hög användarkompetens i administrativa system
• Erfarenhet av relevant och självständigt administrativt arbete
• Relevant erfarenhet av arbete inom serviceyrken
Vi strävar efter en innovativ och inkluderande rekryteringsprocess varför du har möjlighet att genomföra en intervju med det AI-drivna intervjuverktyget Tengai. Verktyget hjälper oss att få mer information om dina styrkor och erfarenheter utan påverkan av förutfattade meningar. Efter ett första urval är nästa steg i processen en digital intervju med ansvarig rekryterare.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-02-13
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!