Publicerad: 2025-02-03
![Logotyp](https://arbetsformedlingen.se/rest/agas/api/v1/organisation/5564472677/logotyper/logo.png)
Ekonomiassistent för omgående start i Växjö!
Är du en noggrann och strukturerad person som trivs med att arbeta med siffror och ekonomi? Då kan vi ha rollen för dig! Vi söker nu en engagerad ekonomiassistent för omgående start i Växjö!
Om rollen
Som ekonomiassistent kommer du att vara en viktig del av ekonomiavdelningen. Du kommer att arbeta med varierande ekonomiuppgifter och ha ett särskilt fokus på områden kopplade till e-handel och internationella transaktioner.
Arbetsuppgifter inkluderar:
-Hantering av löner för medarbetare.
-Skicka leverantörsbetalningar och följa upp inkommande betalningar.
-Bokföra och avstämma transaktioner.
-Gå igenom och hantera betalningsplattformar som ex. PayPal och andra kanaler kopplade till kundens e-handel.
-Arbeta med momsfrågor, både nationella och internationella, inklusive OSS-moms.
Vi söker dig som:
-Har en utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
-Har minst 2 års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent
-Är van vid att arbeta med redovisning och lönehantering.
-Har erfarenhet av att arbeta med moms, gärna internationell moms.
-Har ett intresse för e-handel och förståelse för betalningssystem.
-Är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer.
-Är en lagspelare som samtidigt kan arbeta självständigt.
Meriterande:
Erfarenhet från liknande roller inom e-handel och företag med internationella flöden.
Uppdraget sträcker sig 10 månader med omgående start!
OM ADECCO
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus. Vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringslösningar som interimslösningar.
KONTAKTINFORMATION
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Ellen Rönmark på ellen.roenmark@adecco.se
Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på info@adecco.se
Om rollen
Som ekonomiassistent kommer du att vara en viktig del av ekonomiavdelningen. Du kommer att arbeta med varierande ekonomiuppgifter och ha ett särskilt fokus på områden kopplade till e-handel och internationella transaktioner.
Arbetsuppgifter inkluderar:
-Hantering av löner för medarbetare.
-Skicka leverantörsbetalningar och följa upp inkommande betalningar.
-Bokföra och avstämma transaktioner.
-Gå igenom och hantera betalningsplattformar som ex. PayPal och andra kanaler kopplade till kundens e-handel.
-Arbeta med momsfrågor, både nationella och internationella, inklusive OSS-moms.
Vi söker dig som:
-Har en utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
-Har minst 2 års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent
-Är van vid att arbeta med redovisning och lönehantering.
-Har erfarenhet av att arbeta med moms, gärna internationell moms.
-Har ett intresse för e-handel och förståelse för betalningssystem.
-Är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer.
-Är en lagspelare som samtidigt kan arbeta självständigt.
Meriterande:
Erfarenhet från liknande roller inom e-handel och företag med internationella flöden.
Uppdraget sträcker sig 10 månader med omgående start!
OM ADECCO
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus. Vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringslösningar som interimslösningar.
KONTAKTINFORMATION
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Ellen Rönmark på ellen.roenmark@adecco.se
Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på info@adecco.se