Publicerad: 2025-02-03

Logotyp

Servicedesk-tekniker sökes till Nordlo i Göteborg

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vi på Nordlo Improve blir större och söker efter dig som tillsammans med oss vill vara med och leverera helhetslösningar inom IT-infrastruktur till våra kunder inom både offentlig och privat sektor.

Vi söker nu en serviceinriktad person till vårt team som servicedesk-tekniker.

 

Om dig

Vi söker dig som har ett högt servicetänk och ett stort intresse för IT. Det är till stor fördel om du är kommunikativ, lösningsorienterad och ansvarsfull. Gillar du dessutom att arbeta med felsökning, teknik och människor? Perfekt! Hos oss kommer du långt med ett driv och en vilja att utvecklas. Utöver detta bör du även ha:

- 1-2 års erfarenhet av support eller kundtjänst, alternativt en relevant utbildning
- Grundläggande IT-kunskaper
- Ett intresse av att lära dig nya saker
- Då flera av våra kunder använder svenska som företagsspråk behöver du behärska svenska i tal och skrift obehindrat.

B-körkort är starkt meriterande för denna roll.

 

Om rollen

I denna roll kommer du att vara företagets första kontaktpunkt för våra kunder och hantera inkommande ärenden via telefon. Du kommer att spela en avgörande roll i att hjälpa användare med tekniska problem och säkerställa att de får snabb och professionell support. Genom varierande arbetsuppgifter och olika kundmiljöer har du goda möjligheter att lära dig mycket nytt, men också stärka och utveckla din befintliga kompetens. 

- Hantera och lösa inkommande ärenden via telefon, fjärrstyrning eller på plats ute hos kund
- Ge teknisk support och felsökning för våra användare
- Eskalera mer komplexa ärenden till second line support eller annan relevant avdelning
- Dokumentera och följa upp ärenden i vårt ärendehanteringssystem
- Säkerställa att användarna får en positiv upplevelse genom ett professionellt och serviceinriktat bemötande

Du kommer ha din hemmahamn i ett av våra leveransteam där du tillsammans med ett 10-tal kollegor arbetar mot ett par av våra kunder. 

 

Övrig information

Vi går igenom ansökningarna löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vänligen skicka in certifikat, examensbevis, eller andra relevanta intyg under övriga filer.

 

Om Nordlo 

Vi är cirka 900 kollegor på 43 kontor i Sverige och Norge och levererar tjänster inom IT-infrastruktur till kunder inom både offentlig och privat sektor. Vi utvecklar våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom ett brett tjänsteerbjudande och skalbara lösningar. Vi finns till för att stärka våra kunder och effektivisera deras verksamhet.   

För att du ska trivas och må bra i vår organisation är ditt välmående viktigt för oss. Vi tror på en mångfald och arbetar aktivt för en jämlik och inkluderande företagskultur. Som anställd hos oss kan du förvänta dig följande:  

- En god balans mellan arbetstid och fritid
- En stor delaktighet och möjlighet att påverka
- Ett nära samarbete mellan team och kollegor
- Ett lyhört och närvarande ledarskap 

 

Vill du veta mer om oss? Spana in https://nordlo.com där du kan läsa mer om vår verksamhet och våra medarbetare.

Tveka inte på att skicka in din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Göteborg

Populära jobb i Göteborg