Publicerad: 2025-02-04
![Logotyp](https://arbetsformedlingen.se/rest/agas/api/v1/organisation/5564472677/logotyper/logo.png)
Lönespecialist till Akademiska Hus
Om tjänsten
I rollen som Lönespecialist ingår bland annat arbete med hela lönekedjan där ca 600 löner för de anställda runt om i landet hanteras. Du tillhör HR-avdelningen där du har många kontakter såväl internt som externt och där support i olika lönefrågor ingår. Här välkomnas du till ett härligt team som förutom alla utvecklande arbetsuppgifter inom lön och HR även hittar på mycket tillsammans och har en fin teamsammanhållning.
I din roll som Lönespecialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Löpande lönearbete (förberedelse av lönekörning, registrering av underlag)
- Administration sjuklöner, tjänstledigheter, föräldraledigheter etc.
- Uppdatera persondata i lönesystemet samt registrering av nyanställda och slutade
- Hantering av bankfiler, bokföringsunderlag, pensions- och försäkringsdata
- Semesterhantering
- Kontakter med externa intressenter som försäkringskassa, skattemyndigheten, SCB
- Support och service till organisationen
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Lönespecialist är ett konsultuppdrag på heltid för ett vikariat under 6-8 månader med start i mitten av mars.
Placeringsort är i Göteborg men skulle även kunna vara placerad i Stockholm med viss möjlighet till distansarbete.
Krav för tjänsten:
• YH-utbildning i lön eller motsvarande
• Minst 3 års erfarenhet av arbete med hela lönekedjan
• Erfarenhet av att ha jobbat i Lönesystem Agda
• God systemvana • Svenska obehindrat i tal och skrift
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av HR-systemet CatalystOne
Om dig:
Vi söker dig med relevant utbildning och som har arbetat några år i en liknande roll. Du har en mycket god förmåga att arbeta självständigt och effektivt.
För att lyckas i rollen som Lönespecialist är du som person noggrann och strukturerad, tar initiativ och har en utvecklad förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. Då arbetet innebär support till organisationen i lönefrågor ser vi även att du är serviceinriktad och flexibel.
Vi strävar efter en innovativ och inkluderande rekryteringsprocess varför du har möjlighet att genomföra en intervju med det AI-drivna intervjuverktyget Tengai. Verktyget hjälper oss att få mer information om dina styrkor och erfarenheter utan påverkan av förutfattade meningar. Efter ett första urval är nästa steg i processen en digital intervju med ansvarig rekryterare.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-02-11
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
I rollen som Lönespecialist ingår bland annat arbete med hela lönekedjan där ca 600 löner för de anställda runt om i landet hanteras. Du tillhör HR-avdelningen där du har många kontakter såväl internt som externt och där support i olika lönefrågor ingår. Här välkomnas du till ett härligt team som förutom alla utvecklande arbetsuppgifter inom lön och HR även hittar på mycket tillsammans och har en fin teamsammanhållning.
I din roll som Lönespecialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Löpande lönearbete (förberedelse av lönekörning, registrering av underlag)
- Administration sjuklöner, tjänstledigheter, föräldraledigheter etc.
- Uppdatera persondata i lönesystemet samt registrering av nyanställda och slutade
- Hantering av bankfiler, bokföringsunderlag, pensions- och försäkringsdata
- Semesterhantering
- Kontakter med externa intressenter som försäkringskassa, skattemyndigheten, SCB
- Support och service till organisationen
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Lönespecialist är ett konsultuppdrag på heltid för ett vikariat under 6-8 månader med start i mitten av mars.
Placeringsort är i Göteborg men skulle även kunna vara placerad i Stockholm med viss möjlighet till distansarbete.
Krav för tjänsten:
• YH-utbildning i lön eller motsvarande
• Minst 3 års erfarenhet av arbete med hela lönekedjan
• Erfarenhet av att ha jobbat i Lönesystem Agda
• God systemvana • Svenska obehindrat i tal och skrift
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av HR-systemet CatalystOne
Om dig:
Vi söker dig med relevant utbildning och som har arbetat några år i en liknande roll. Du har en mycket god förmåga att arbeta självständigt och effektivt.
För att lyckas i rollen som Lönespecialist är du som person noggrann och strukturerad, tar initiativ och har en utvecklad förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. Då arbetet innebär support till organisationen i lönefrågor ser vi även att du är serviceinriktad och flexibel.
Vi strävar efter en innovativ och inkluderande rekryteringsprocess varför du har möjlighet att genomföra en intervju med det AI-drivna intervjuverktyget Tengai. Verktyget hjälper oss att få mer information om dina styrkor och erfarenheter utan påverkan av förutfattade meningar. Efter ett första urval är nästa steg i processen en digital intervju med ansvarig rekryterare.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-02-11
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!