Publicerad: 2025-02-04
Avgiftshandläggare till kund i Stockholm Danderyd
Har duerfarenhet avekonomiadministrativa uppgifter såsom bokföring, kontoavstämning och fakturering?Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan!Om uppdraget
Vi söker enavgiftshandläggare till vår kund i Stockholm, Danderyd. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar 1 april2025 och pågår till13 februari2026, anledningen till behovet är föräldraledighet. Tjänstgöringsgraden är 100%ocharbetstiderna är mellan kl. 8-17, flextid ingår.Du arbetar vid kundens kontor i Danderyd.Det finns begränsad möjlighet till sommarsemester.
Dina arbetsuppgifter
Denna roll är varierande med flera olika arbetsuppgifter.Du arbetar bland annat medservice till personal på sjukhuset, patienter och patienters försäkringsbolag avseende avgifter med tillhörande regelverk. Detta sker både genom telefonsamtal men även mejl (egen och delad funktionsbrevlåda). Du arbetar även exempelvis med:
- Fakturering
- Inkassohantering
- Avstämning av konton (bank och reskontra) vid månadsbokslut
- Betalningar
Dina kvalifikationer
- Gymnasium eller motsvarande kompetens
- Erfarenhet av ekonomiadministrativa uppgifter som exempelvis bokföring, kontoavstämning och fakturering
- Erfarenhet av arbete i ekonomisystem, Excel, Outlook, Teams
- Kommunicera obehindrat på svenska (både i tal och skrift), även med personer vars svenska inte är så god
- Bekväm med att kommunicera (telefon & mejl) på engelska med exempelvis utländska försäkringsbolag
Vi söker dig som är självständig, ansvarstagande, serviceinriktad och prestigelös. Du är även strukturerad och kan hantera varierande arbetsuppgifter.
Meriterande
- Gymnasieexamen från ekonomisk linje
- Kännedom om regelverk gällande patient- och vårdavgifter
- Erfarenhet av telefonsupport
- Generell systemvana (arbetsuppgifterna görs i många olika system)
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 10 februari.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 169 30 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.