Publicerad: 2025-02-04
![Logotyp](https://arbetsformedlingen.se/rest/agas/api/v1/organisation/5591411326/logotyper/logo.png)
Sommarjobb: Reporting Admin Coordinator inom marin kartläggning
Är du student och vill ha ett spännande och lärorikt sommarjobb? Studerar du geovetenskap eller en annan högskoleutbildning och vill skaffa värdefull erfarenhet inom dokumenthantering på ett bolag som arbetar med marina bottenkarteringar? Då kan detta vara en möjlighet för dig!
OM TJÄNSTEN:
Vår kund är ett globalt företag inom den marina sektorn och befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Sommarjobbet är placerat på företagets huvudkontor i Göteborg, där du kommer att arbeta nära teamet inom Geologiavdelningen.
Det här är en tjänst för dig som studerar en eftergymnasial utbildning och vill skaffa dig praktisk erfarenhet inom administration, ekonomi och rapporthantering. Du är noggrann, strukturerad och trivs i en roll där kvalitet och kommunikation står i fokus.
Rollen innebär periodvis ett högt arbetstempo samtidigt som det ställs krav på noggrannhet och kvalitet i arbetet.
Arbetsuppgifter:
- Granska fakturor och sammanställa kostnader för flera olika avdelningar
- Kontrollera inloggade timmar för anställda och konsulter
- Stödja projektrapportkoordinatorer med dokumenthantering och logistik
- Sammanställa och strukturera rapporter enligt uppsatta kvalitetskrav
Vi söker dig som är ansvarstagande, trivs med administrativa uppgifter och vill få en värdefull inblick i hur en global organisation arbetar med rapportering och ekonomi.
VI SÖKER DIG SOM:
- Har en pågående högskoleutbildning inom geovetenskap, administration, eller annan för tjänsten relevant högskoleutbildning.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet i en administrativ roll.
- Är en doer och lyckas hålla en struktur trots ett emellanåt högt arbetstempo
- Har goda kunskaper i Excel
- Är bekväm i både det svenska och engelska språket då båda språk används dagligen
Vi lägger stor vikt vid rätt person för rollen. Eftersom jobbet kräver att man följer specifika riktlinjer och dokumentkoder så ser vi gärna att du som person är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är samtidigt kundfokuserad och gillar att kommunicera med kunder och interna avdelningar.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta 100% hos kund.
ÖVRIG INFO:
- Omfattning: Sommar 2025.
- Startdatum: Juni 2025
- Placering: Göteborg, Nya Varvet (fantastiskt fina lokaler vid vattnet)
- Rekryteringsansvarig: Gustav Widman, gustav.widman@friday.se
- Lön: timlön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?